ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer İST500 GÜZ-BAHAR 0+0 Üniversite Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak bilimsel bir konuda sunum hazırlar.
    2-Verilen bir konuda detaylı bir literatur araştırması yapar.
    3-Topluluk önünde belirli bir konuyu anlatır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 1001412168
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak I K1, Bölüm 1
    2 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak II K1, Bölüm 2
    3 Problemle ilgili bilgi içeren kitap ve makaleleri araştırmak, bulmak ve okumak I K1, Bölüm 3
    4 Problemle ilgili bilgi içeren kitap ve makaleleri araştırmak, bulmak ve okumak II K1, Bölüm 4
    5 Problemle ilgili bilgi içeren kitap ve makaleleri araştırmak, bulmak ve okumak III K1, Bölüm 5
    6 Problemle ilgili bilgi içeren kitap ve makaleleri araştırmak, bulmak ve okumak IV K1, Bölüm 6
    7 Problemle ilgili bilgi içeren kitap ve makaleleri araştırmak, bulmak ve okumak V K1, Bölüm 7
    8 İlerlemeyi kontrol etme K1, Bölüm 8
    9 İlgilenilen sorunu çözmek için bunları önem derecesine göre sınıflandırma ve elde edilen verilerden bir veri tabanı oluşturma I K1, Bölüm 9
    10 İlgilenilen sorunu çözmek için bunları önem derecesine göre sınıflandırma ve elde edilen verilerden bir veri tabanı oluşturma II K1, Bölüm 10
    11 Konuyla ilgili rapor hazırlamak I K1, Bölüm 11
    12 Konuyla ilgili rapor hazırlamak II K1, Bölüm 12
    13 Raporun tamamlanması ve sunulması K1, Bölüm 13
    14 Raporun dinleyici önünde tamamlanması ve sunulması K1, Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tolga ZAMAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Öğrencinin seminer konusu ile ilgili makaleler ve kitaplar
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır.
    Dersin İçeriği Son dönemlerdeki güncel konuların araştırılması ve yüksek lisans tezinde yapacağı çalışmanın temellerinin dersi alan diğer arkadaşlarına ve seminere katılan öğretim üyelerine anlatılmasıdır
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir. -
    2 Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3
    3 Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir. -
    4 Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    5 Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır. -
    6 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir. 3
    7 Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır. 3
    8 Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    9 Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. -
    10 Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir. 3
    11 Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster