ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genotoksisite BİY614 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Genotoksisite ve antigenotoksisite kavramlarını ayırt eder.
    2-Mutasyonları ve DNA tamir mekanizmalarını tartışır.
    3-Genotoksisite testleri hakkında bilgi verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje2013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genotoksisite ve antigenotoksisite kavramları
    2 Mutasyon ve mutajenite
    3 Karsinojenite ve kanser
    4 Gen mutasyonları
    5 Kromozom mutasyonları
    6 DNA tamir mekanizmaları
    7 Ames testi
    8 Mikronükleus testi
    9 Kardeş kromatit değişimi testi
    10 Comet testi
    11 Kromozom anomalileri testi
    12 Farmasötik toksikoloji
    13 Çevresel karsinojenite
    14 Beslenmenin genotoksisite üzerine etkisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sezer OKAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Kocsis A., Molnar, H. (2009). Genotoxicity: Evaluation, testing and prediction. Nova Biomedical Books, NY, ABD. 2.Graziano, M. J., Jacobson-Kram, D. (2015). Genotoxicity and carcinogenicity testing of pharmaceuticals. Springer, İsviçre.
    Yardımcı Kitap Kumar, A. Dobrovolsky, V. N. (2017). Mutagenicity: Assays and application. Academic Press (Elsevier), İngiltere.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; genotoksisite, antigenotoksisite, karsinojenite, mutasyon ve mutajenite kavramları, gen ve kromozom mutasyonları, DNA tamir mekanizmaları, Kanser ve mutajenite ilişkisi, mutajenite testleri, farmasötik toksikoloji ve çevresel karsinojenite konularında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği Genotoksisite, antigenotoksisite, karsinojenite, mutasyon ve mutajenite kavramları, gen ve kromozom mutasyonları, DNA tamir mekanizmaları, Kanser ve mutajenite ilişkisi, mutajenite testleri, farmasötik toksikoloji ve çevresel karsinojenite.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak biyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ve ileri bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Alanındaki çalışmalarda gerekli ekipmanları kullanır ve biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri geliştirerek özgün ve nitelikli çalışmalar yapar. 4
    3 İncelediği alana bağlı olarak araştırma önerileri geliştirirerek alanında özgün ve nitelikli araştırmalar yapabilmek için bilgisini karşısına çıkan problemleri çözmede, verileri derlemede, yorumlamada ve disiplinler arası etkileşimleri kurmada kullanır. 5
    4 Edindiği yeni bilgileri değerlendirip doğru şekilde kullanır ve farklı araştırma alanlarına uyarlama, başka öneriler geliştirme yeteneği kazanır, ayrıca ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekip çalışması becerisini kazanır. 4
    5 Doktora yeterlilik sınavı hazırlık aşamasında elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır ve alanıyla ilgili verileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar, eleştirel analizini ve sentezini yapar. 5
    6 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    7 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmaları yakından takip edebilecek düzeyde yabancı bir dili etkili kullanır. 4
    8 Alanında çağ ile uyumlu, güncel, modern analiz ve yorumlamaya dayalı yaratıcı fikirler ortaya koyarak uygular. 1
    9 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    10 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde lider özellik kazanarak çözüme katkıda bulunur. 4
    11 Biyoloji alanına yenilik getiren, özgün, yaygın etkiye sahip yeni yöntemler, tasarımlar ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak gerçekleştirerek biyoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunur. 4
    12 Alanında edindiği bilgiler doğrultusunda uzman kişilerle görüşünü tartışır, savunur ve etkin bir şekilde aktararak yeni fikirler üretir. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 5
    15 Biyoloji alanı ile ilgili en az bir makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak özgün bir çalışma ortaya koyar ve biyoloji bilgisinin sınırlarını genişletir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster