Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye Florası
|
|
2
|
Briyofitlerin Türkiye Florasındaki yeri ve önemi
|
|
3
|
Briyofitlerin biyolojisi, evrimsel yeri ve önemi
|
|
4
|
Briyofitlerin ekolojisi
|
|
5
|
Briyofitlerin sistematiği
|
|
6
|
Briyofitlerin Türkiye?de ve dünyadaki ekonomik önemi ve kullanım alanları
|
|
7
|
Türkiye briyofitlerinin Henderson (1961) kareleme sistemine göre dağılışları
|
|
8
|
Briyofitler üzerine moleküler sistematik ve biyokimyasal çalışmalar
|
|
9
|
Briyofitlerin antibakteriyel, antifungal, antifeedant ve antiproliferatif etkileri üzerine dünyada ve Türkiye?de yapılan çalışmalar
|
|
10
|
Briyofitler üzerine elektron mikroskobik çalışmalar ve önemi
|
|
11
|
Dünyada ve Avrupa?da briyofloristik çalışmalar
|
|
12
|
Türkiye?deki Briyofloristik araştırmalar ve araştırmacılar
|
|
13
|
Briyofloristik arazi ve teşhis çalışmalarında yöntemler
|
|
14
|
Arazi ve teşhis çalışmalarında yenilikçi yaklaşımlar, uygulamalar ve öneriler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tamer KEÇELİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Schofield, W. B., 2001. Introduction to Bryology, The Blackburn Press.
2. Goffinet B., Shaw, A.J., 2009. Bryophyte Biology, Second Edition, Cambridge University Press.
3. Porley, R., Hodgetts, N. 2005. Mosses & Liverworts, Harper Collins Publisher, London.
4. Frey, W., Frahm, J.P., 2006. The Liverworts, Mosses and Ferns of Europe, Harley Books, England.
5. Paton, J.,A., 1999. The Liverwort Flora of the British Isles, Harley Books, Horkesley, Colchester, Essex CO6 4 AH, England.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Bell, P.R., Hemsley, A.R., 2000. Green Plants: Their Origin and Diversity, Cambridge University Press.
2. Campbell & Reece, 2006. Biyoloji. 6. baskıdan çeviri. Çeviri editörleri Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Dünya üzerinde en fazla tür çeşitliliği içeren tohumsuz bitki grubu olan briyofitlerin evrimsel, ekolojik ve ekonomik önemleriyle birlikte Türkiye`deki mevcut envanter durumunun, yayılış alanlarıyla ve tercih ettikleri ekosistem tiplerine göre verilmesi, bu konuda yapılan çalışmaların irdelenmesi, Türkiye briyofitlerinin dünya ve Avrupa ile kıyaslanması, briyofitler üzerine yapılan sistematik, ekolojik, moleküler sistematik, mikrobiyolojik ve elektron mikroskobik çalışmaların irdelenmesi ve Türkiye`deki briyofloristik çalışmalara yenilikçi yaklaşım ve önerilerin getirilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye florası ve kapsamı. Biyolojik zenginlik bakımından briyofitlerin Türkiye florasındaki yeri ve önemi. Briyofitlerin evrimsel yeri ve önemi. Briyofitlerin sınıflandırılması. Dünyada Briyoloji ve Briyofitler. Briyofitlerin Biyolojisi, ekolojisi ve ekonomik önemi. Briyofitler üzerinde moleküler sistematik ve biyokimyasal çalışmalar. Türkiye Briyofitleri: boynuzotları, ciğerotları ve karayosunları. Türkiye?deki briyolojik çalışmalar, arazi ve teşhis çalışmalarında yöntemler, yenilikçi uygulamalar ve öneriler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak biyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ve ileri bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
3
|
2
|
Alanındaki çalışmalarda gerekli ekipmanları kullanır ve biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri geliştirerek özgün ve nitelikli çalışmalar yapar.
|
2
|
3
|
İncelediği alana bağlı olarak araştırma önerileri geliştirirerek alanında özgün ve nitelikli araştırmalar yapabilmek için bilgisini karşısına çıkan problemleri çözmede, verileri derlemede, yorumlamada ve disiplinler arası etkileşimleri kurmada kullanır.
|
3
|
4
|
Edindiği yeni bilgileri değerlendirip doğru şekilde kullanır ve farklı araştırma alanlarına uyarlama, başka öneriler geliştirme yeteneği kazanır, ayrıca ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekip çalışması becerisini kazanır.
|
4
|
5
|
Doktora yeterlilik sınavı hazırlık aşamasında elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır ve alanıyla ilgili verileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar, eleştirel analizini ve sentezini yapar.
|
2
|
6
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
2
|
7
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmaları yakından takip edebilecek düzeyde yabancı bir dili etkili kullanır.
|
3
|
8
|
Alanında çağ ile uyumlu, güncel, modern analiz ve yorumlamaya dayalı yaratıcı fikirler ortaya koyarak uygular.
|
2
|
9
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
10
|
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde lider özellik kazanarak çözüme katkıda bulunur.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanına yenilik getiren, özgün, yaygın etkiye sahip yeni yöntemler, tasarımlar ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak gerçekleştirerek biyoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunur.
|
2
|
12
|
Alanında edindiği bilgiler doğrultusunda uzman kişilerle görüşünü tartışır, savunur ve etkin bir şekilde aktararak yeni fikirler üretir.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
1
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak özgün bir çalışma ortaya koyar ve biyoloji bilgisinin sınırlarını genişletir.
|
2
|