ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Korunan Alanlarda Floristik Çalışma ve Raporlama Yöntemleri BİY602 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Korunan alanların uluslararası ve ulusal düzeyde önemini ve gerekliliğini özetler.
    2-Türkiye` deki korunan alan statülerini listeler.
    3-Korunan alanlarda floristik çalışma metodolojisini açıklar.
    4-Nadir ve endemik türler ve habitatlarının korunması ve rehabilitasyonuna yönelik floristik çalışma metodolojisini özetler.
    5-Floristik çalışmaların raporlama aşamalarında ve sürecinde karşılaşılan zorluklar ve tehditler için çözüm önerileri geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3021224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012626
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dünya ve Türkiye ölçeğinde korunan alanların sınıflandırılması ve korunan alanların önemi K1, K4, K5, K8, YK3
    2 Türkiyedeki korunan alan statüleri, bağlı bulundukları bakanlık ve birimleri K3, K8, YK4
    3 Floristik çalışmaların sınıflandırılması ve metodolojisi K1, K2, YK1, YK2
    4 Korunan alanlarda gelişme planları ve ekolojik değerlendirme kapsamındaki floristik çalışmalar K1, K8, YK1, YK2
    5 Tür koruma eylem planlarında floristik çalışmalar K1, K8, YK4
    6 Biyolojik çeşitlilik, envanter ve izleme kapsamındaki floristik çalışmalar K1, K8, YK4
    7 Sürdürülebilir kalkınma ve floristik çalışmalar K1, K2, K4, K5, YK1
    8 Enerji yatırımları, ulaştırma, sanayi, vb. projelerinde çevresel etki değerlendirmesi kapsamında floristik çalışmalar K1, K4, K8, YK1
    9 Ekosistem koruma, kritik habitatlarda floristik envanter ve izleme çalışmaları K2, K4, K5
    10 Onarım ekolojisi, biyorestorasyon ve biyorehabilitasyon çalışmaları K1, K3, YK3
    11 Korunan alanlar ve biyoçeşitlilikle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat, teknik şartnameler K1, K3, K8, YK1
    12 Korunan alanlarda floristik ve ekolojik çalışmaların raporlanma basamakları ve süreci K2, K3, K6, K7, YK2
    13 Korunan alanlarda floristik çalışmalarda karşılaşılan zorluklar, tehditler, çözüm önerileri K2, K3, K5, K6, K7, YK2
    14 Korunan alanlarda floristik çalışmaların metodolojisinin ve raporlama basamaklarının geliştirilmesine dair çözüm önerileri K1, K2, K3, YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Primack, R. B. 2012. Koruma Biyolojisi (Çev. Ed.leri: A.Ali Dönmez, E.O. Dönmez). Hacettepe Ü. Yayınları, Ankara. K2. Campbell & Reece, 2006. Biyoloji. 6. baskıdan çeviri. Çeviri editörleri Ertunç Gündüz, Ali Demirsoy, İsmail Türkkan, Palme Yayıncılık, Ankara. K3. Yücel, M., 1999. Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, Adana. K4. Odum, E.P., Barrett, G.W., 2012. Ekolojinin Temel İlkeleri (Çev. Kani IŞIK), Palme Yayınevi, Ankara. K5. Kocataş, A. 2012. Ekoloji Çevre Biyolojisi, Dora Yayıncılık, Bursa-Türkiye K6. Doğa Derneği, 2006. Türkiye?nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği Yayınları, Ankara. K7. Özhatay, N., Byfield, A., Atay. S., 2008. Türkiye?nin 122 Önemli Bitki Alanı, WWF Türkiye. K8. Tektaş A., Aydın B., Yurtgezer, T., 2008. Doğa Koruma ve Planlama, TMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Yiğit, N., Çolak, E., Ketenoğlu, O., Kurt, L., Sözen, M., Hamzaoğlu, E., Karataş, A., Özkurt, Ş., 2002. Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED), Kılavuz Paz., Ankara. YK2. Simpson, M. G., 2012. Bitki Sistematiği (Çeviri Editörleri: Z. Aytaç ve B.K. İğci). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. YK3. Yarar, M., Magnin, G. (1997). Türkiye?nin Önemli Kuş Alanları. Doğal Hayatı Koruma Derneği, 317 s., İstanbul. YK4. Çolak, A. H. 2001. Ormanda Doğa Koruma. Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü Yayını, No: 291, 351 s., Ankara.
    Dersin Amacı Uluslararası ve ulusal ölçekte koruma alanı statüsü bulunan doğal alanların tanıtılması, bu alanlarda gelişme ve yönetim planlamaları, ekolojik değerlendirme, floristik tür eylem planları, envanter ve izleme çalışmalarının metodolojisinin irdelenmesi; sürdürülebilir kalkınma- çevre koruma dengesi dikkate alınarak gerçekleştirilecek enerji/ulaştırma/tarım/endüstri yatırımları kapsamında etki alanlarında ve kritik habitatlarda yapılacak olan floristik envanter ve izleme çalışmalarının literatür, metodoloji, süreç ve sonuç aşamalarının irdelenmesi. İlgili uluslararası ve ulusal mevzuat kapsamında nadir ve endemik türler ve habitatlarının korunması, transport ve rehabilitasyonuna yönelik floristik çalışma metodolojisinin ve uygulamalarının ele alınması, bu kapsamdaki floristik ve ekolojik çalışmaların raporlanma basamakları ve sürecinin irdelenmesi,bu çalışmalardaki karşılaşılan zorluklar, tehditler, çözüm önerilerinin tartışılmasıdır.
    Dersin İçeriği Korunan alanların sınıflandırılması. Türkiyedeki korunan alan statüleri, bağlı bulundukları bakanlık ve birimleri. Korunan alanlarda gelişme planı, ekolojik değerlendirme, floristik tür eylem planları, envanter ve izleme çalışmaları. Sürdürülebilir kalkınma, enerji yatırımları, biyolojik çeşitlilik, ekosistem koruma, kritik habitatlarda floristik envanter ve izleme çalışmaları. IUCN Tehlike kategorileri, EUNIS habitat tipleri, NATURA2000 Projesi. Korunan alanlar ve biyoçeşitlilikle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat. Nadir ve endemik türler ve habitatlarının korunması ve rehabilitasyonuna yönelik floristik çalışma metodolojisi, floristik ve ekolojik çalışmaların raporlanma basamakları ve süreci, karşılaşılan zorluklar, tehditler, çözüm önerileri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak biyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ve ileri bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Alanındaki çalışmalarda gerekli ekipmanları kullanır ve biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri geliştirerek özgün ve nitelikli çalışmalar yapar. -
    3 İncelediği alana bağlı olarak araştırma önerileri geliştirirerek alanında özgün ve nitelikli araştırmalar yapabilmek için bilgisini karşısına çıkan problemleri çözmede, verileri derlemede, yorumlamada ve disiplinler arası etkileşimleri kurmada kullanır. -
    4 Edindiği yeni bilgileri değerlendirip doğru şekilde kullanır ve farklı araştırma alanlarına uyarlama, başka öneriler geliştirme yeteneği kazanır, ayrıca ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekip çalışması becerisini kazanır. 4
    5 Doktora yeterlilik sınavı hazırlık aşamasında elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır ve alanıyla ilgili verileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar, eleştirel analizini ve sentezini yapar. -
    6 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. -
    7 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmaları yakından takip edebilecek düzeyde yabancı bir dili etkili kullanır. 4
    8 Alanında çağ ile uyumlu, güncel, modern analiz ve yorumlamaya dayalı yaratıcı fikirler ortaya koyarak uygular. -
    9 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. -
    10 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde lider özellik kazanarak çözüme katkıda bulunur. 4
    11 Biyoloji alanına yenilik getiren, özgün, yaygın etkiye sahip yeni yöntemler, tasarımlar ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak gerçekleştirerek biyoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunur. -
    12 Alanında edindiği bilgiler doğrultusunda uzman kişilerle görüşünü tartışır, savunur ve etkin bir şekilde aktararak yeni fikirler üretir. -
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili en az bir makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak özgün bir çalışma ortaya koyar ve biyoloji bilgisinin sınırlarını genişletir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster