Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mine Türktaş Erken
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Topaktaş, M., Rencüzoğulları, E., 1994. Sitogenetik. Seçkin Yayıncılık, 176 Sayfa, Türkiye
2. Elçi, Ş., Sancak, C., 2013. Sitogenetikte Araştırma Yöntemleri ve Gözlemler. Ankara Üniversitesi Yayınevi, 227 Sayfa, Ankara
3. Temizkan, G., Arda, N. 2018. Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri-Genomik ve Proteomik Analizler. Nobel Tıp Kitabevleri, 788 Sayfa, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kromozomların yapısı hakkında bilgi vermek ve sitogenetik uygulamaları tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
1 Sitogenetiğe Giriş ve Terimler
2 Kromatin Yapısı ve Organizasyonu
3 Kromozom Yapısı
4 Hücre Bölünmesi ve Sapmalar
5 Eşey Kromozomları
6 Kromozom Anomalileri
7 Sitotoksisite ve Genotoksisite
8 Kromozom Bantlama
9 Karyotip Analizi Metodu ve Uygulaması
10 FISH Tekniği
11 Flow Sitometri Analizi
12 Karşılaştırmalı Genom Hibridizasyonu Analizi
13 Prenatal Sitogenetik Analizler
14 Güncel Makaleler ile Sitogenetik Uygulamaların Tartışılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak biyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ve ileri bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5
|
2
|
Alanındaki çalışmalarda gerekli ekipmanları kullanır ve biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri geliştirerek özgün ve nitelikli çalışmalar yapar.
|
5
|
3
|
İncelediği alana bağlı olarak araştırma önerileri geliştirirerek alanında özgün ve nitelikli araştırmalar yapabilmek için bilgisini karşısına çıkan problemleri çözmede, verileri derlemede, yorumlamada ve disiplinler arası etkileşimleri kurmada kullanır.
|
4
|
4
|
Edindiği yeni bilgileri değerlendirip doğru şekilde kullanır ve farklı araştırma alanlarına uyarlama, başka öneriler geliştirme yeteneği kazanır, ayrıca ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekip çalışması becerisini kazanır.
|
4
|
5
|
Doktora yeterlilik sınavı hazırlık aşamasında elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır ve alanıyla ilgili verileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar, eleştirel analizini ve sentezini yapar.
|
3
|
6
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmaları yakından takip edebilecek düzeyde yabancı bir dili etkili kullanır.
|
5
|
8
|
Alanında çağ ile uyumlu, güncel, modern analiz ve yorumlamaya dayalı yaratıcı fikirler ortaya koyarak uygular.
|
-
|
9
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
10
|
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde lider özellik kazanarak çözüme katkıda bulunur.
|
5
|
11
|
Biyoloji alanına yenilik getiren, özgün, yaygın etkiye sahip yeni yöntemler, tasarımlar ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak gerçekleştirerek biyoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunur.
|
2
|
12
|
Alanında edindiği bilgiler doğrultusunda uzman kişilerle görüşünü tartışır, savunur ve etkin bir şekilde aktararak yeni fikirler üretir.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
4
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak özgün bir çalışma ortaya koyar ve biyoloji bilgisinin sınırlarını genişletir.
|
-
|