Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mikrofunguslara giriş
|
K1, K2
|
2
|
Mikrofungusların morfolojsi-
|
K1, K2
|
3
|
Mikrofungusların taksonomisi
|
K1, K2
|
4
|
Mikrofungus çeşitliliği
|
K1, K2
|
5
|
Mikrofungusların teşhisi
|
K1, K2
|
6
|
Mikrofungusların Toksinleri ve tıbbi ve zirai yönden önemleri
|
K1, K2
|
7
|
Laboratuvarda kullanılan araçlar -Temel besiyerleri -Besiyeri hazırlama
|
K1, K2
|
8
|
Örnek hazırlama ve ekim , Mikroorganizmaların izolasyonu
|
K1, K2
|
9
|
Fungus ve Fungal Materyallerin Uzun Dönem Saklanması yöntemleri
|
K1, K2
|
10
|
Moleküler biyolojik teknikler
|
K1, K2
|
11
|
Mikrofunguslardan DNA izolasyon teknikleri
|
K1, K2
|
12
|
Polimeraz zincir reaksiyonu
|
K1, K2
|
13
|
Agaroz jel elektroforezi
|
K1, K2
|
14
|
PCR ürünlerinin dizilenmesi, Saflaştırma
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr Seçil AKILLI ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. İren, S., Katırcıoğlu, Z 1989. Uygulamalı Mikoloji. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1126, Yardımcı Yayın No.:322
K2.. Watkinson S., Boddy L., Money N.,. 2002. The Fungi 3rd Edition. Academic Press.466p.
K3. Alexopoulos, C. J. 1995. IntroductoryMycology. John Wiley & Sons, Inc
K4. Ulloa, M. 1999. IIIustrated Dictionary of Mycology. APS Pres.
K5. Öner, M. 1976. Mikoloji I ve II. Ege. Üniv.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Mikrofungusların sınıflandırılanmasında klasik ve moleküler tekniklerin kullanımı, Mikrofungusların mikroorganizmalar arasındaki yeri ve genel özellikleri, hücre yapıları, sporulasyonları, üreme yapıları, üreme yöntemleri, sınıflandırılmaları, toksinleri ve tıbbi ve zirai yönden önemleri.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak biyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ve ileri bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
3
|
2
|
Alanındaki çalışmalarda gerekli ekipmanları kullanır ve biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri geliştirerek özgün ve nitelikli çalışmalar yapar.
|
3
|
3
|
İncelediği alana bağlı olarak araştırma önerileri geliştirirerek alanında özgün ve nitelikli araştırmalar yapabilmek için bilgisini karşısına çıkan problemleri çözmede, verileri derlemede, yorumlamada ve disiplinler arası etkileşimleri kurmada kullanır.
|
4
|
4
|
Edindiği yeni bilgileri değerlendirip doğru şekilde kullanır ve farklı araştırma alanlarına uyarlama, başka öneriler geliştirme yeteneği kazanır, ayrıca ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekip çalışması becerisini kazanır.
|
4
|
5
|
Doktora yeterlilik sınavı hazırlık aşamasında elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır ve alanıyla ilgili verileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar, eleştirel analizini ve sentezini yapar.
|
2
|
6
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
7
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmaları yakından takip edebilecek düzeyde yabancı bir dili etkili kullanır.
|
-
|
8
|
Alanında çağ ile uyumlu, güncel, modern analiz ve yorumlamaya dayalı yaratıcı fikirler ortaya koyarak uygular.
|
4
|
9
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
10
|
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde lider özellik kazanarak çözüme katkıda bulunur.
|
2
|
11
|
Biyoloji alanına yenilik getiren, özgün, yaygın etkiye sahip yeni yöntemler, tasarımlar ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak gerçekleştirerek biyoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunur.
|
3
|
12
|
Alanında edindiği bilgiler doğrultusunda uzman kişilerle görüşünü tartışır, savunur ve etkin bir şekilde aktararak yeni fikirler üretir.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak özgün bir çalışma ortaya koyar ve biyoloji bilgisinin sınırlarını genişletir.
|
3
|