Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyolojik Çeşitlilik Kavramlarına Giriş
|
K1- Bölüm 1
|
2
|
Bitki Tür Çeşitliği ve Aşamalarının Tanıtılması
|
K1- Bölüm 1
|
3
|
BitkiTür Çeşitliliğin Belirlenmesi
|
K1- Bölüm 1
|
4
|
Alfa Tür Çeşitliliği ve İndeksleri
|
K1- Bölüm 2
|
5
|
Beta Tür Çeşitliliği ve İndeksleri
|
K1- Bölüm 2
|
6
|
Gama Tür Çeşitliliği ve İndeksleri
|
K1- Bölüm 2
|
7
|
Tür Çeşitliliklerinin Hesaplanması
|
K1- Bölüm 2
|
8
|
Alfa Tür Çeşitliliği İle Abiyotik Faktörler Arasındaki İlişkiler
|
K1- Bölüm 2
|
9
|
Beta Tür Çeşitliliği İle Abiyotik Faktörler Arasındaki İlişkiler
|
K1- Bölüm 2
|
10
|
Gama Tür Çeşitliliği İle Abiyotik Faktörler Arasındaki İlişkiler
|
K1- Bölüm 2
|
11
|
Örnek Uygulamaların İncelenmesi ?Alfa tür çeşitliliği
|
K1- Bölüm 1
K1- Bölüm 2
|
12
|
Örnek Uygulamaların İncelenmesi ?Beta, Gama tür çeşitliliği
|
K1- Bölüm 1
K1- Bölüm 2
|
13
|
Tür Çeşitlilik Potansiyelinin Belirlenmesi
|
K1- Bölüm 2
|
14
|
Potansiyel Tür Çeşitliliği Alanlarının Değerlendirilmesi
|
K1- Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Assist. Prof. Dr. Melda DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Özkan, K. 2016. Biyolojik Çeşitlilik Bileşenleri Naıl Ölçülür?. Süleyman Demirel Üniversitesi. Yayın No: 98. Isparta.
Kılınç, M., Kutbay, H. G., Yalçın, E., Bilgin, A. 2006. Bitki Ekolojisi ve Bitki Sosyolojisi Uygulamaları. Palme Yayıncılık. Ankara. Basım.
|
Yardımcı Kitap
|
Magurran, A. E. 2004. Measuring Biological Diversity. Blackwell Publishing. ISBN: 0-632-05633-9. UK.
|
Dersin Amacı
|
The aim of this course is to explain and explain the diversity of plant species and to evaluate their relationship with abiotic factors.
|
Dersin İçeriği
|
Introduction to Biological Diversity
Introduction of Plant Species and Stages
Determination of PlantTour Diversity
Alpha Species Diversity and Indexes
Beta Species Diversity and Indexes
Gamma Species Diversity and Indexes
Calculation of species diversity
Relationships Between Alpha Species and Abiotic Factors
Relationships Between Beta Species Diversity and Abiotic Factors
Relationship Between Gamma Species Diversity and Abiotic Factors
Investigation of Sample Applications -Alfa species diversity
Investigation of Sample Applications ?Beta, Gama species diversity
Determination of Species Diversity Potential
Evaluation of Potential Species of Diversity
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak biyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ve ileri bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
2
|
2
|
Alanındaki çalışmalarda gerekli ekipmanları kullanır ve biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri geliştirerek özgün ve nitelikli çalışmalar yapar.
|
3
|
3
|
İncelediği alana bağlı olarak araştırma önerileri geliştirirerek alanında özgün ve nitelikli araştırmalar yapabilmek için bilgisini karşısına çıkan problemleri çözmede, verileri derlemede, yorumlamada ve disiplinler arası etkileşimleri kurmada kullanır.
|
3
|
4
|
Edindiği yeni bilgileri değerlendirip doğru şekilde kullanır ve farklı araştırma alanlarına uyarlama, başka öneriler geliştirme yeteneği kazanır, ayrıca ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekip çalışması becerisini kazanır.
|
3
|
5
|
Doktora yeterlilik sınavı hazırlık aşamasında elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır ve alanıyla ilgili verileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar, eleştirel analizini ve sentezini yapar.
|
2
|
6
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmaları yakından takip edebilecek düzeyde yabancı bir dili etkili kullanır.
|
-
|
8
|
Alanında çağ ile uyumlu, güncel, modern analiz ve yorumlamaya dayalı yaratıcı fikirler ortaya koyarak uygular.
|
4
|
9
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde lider özellik kazanarak çözüme katkıda bulunur.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanına yenilik getiren, özgün, yaygın etkiye sahip yeni yöntemler, tasarımlar ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak gerçekleştirerek biyoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunur.
|
3
|
12
|
Alanında edindiği bilgiler doğrultusunda uzman kişilerle görüşünü tartışır, savunur ve etkin bir şekilde aktararak yeni fikirler üretir.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
2
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak özgün bir çalışma ortaya koyar ve biyoloji bilgisinin sınırlarını genişletir.
|
-
|