Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Funguslarda vejetatif büyüme ve gelişme, fungus hiflerinin yapısı, hücre duvarının yapısı, hif, koloni büyümesi
|
|
2
|
Genel bitki fizyolojisi ve anatomisi
|
|
3
|
Dokuya penetrasyon, fiziksel güç
|
|
4
|
Patojen enzimleri
|
|
5
|
Patojen toksinleri
|
|
6
|
Bitki permeabilitesinde sapma
|
|
7
|
Bitkide su alımı ve iletiminin patolojisi
|
|
8
|
Fotosentezde, Solunumda patolojik sapmalar
|
|
9
|
Karbon, Azot metabolizmasında naklinde sapmalar
|
|
10
|
Büyüme hormonlarında sapmalar
|
|
11
|
Bitkilerde dayanıklılığın temelleri
|
|
12
|
Bitkilerde morfolojik dayanıklılık
|
|
13
|
Bitkilerde kimyasal dayanıklılık
|
|
14
|
Dayanıklılığın uyarılması SAR-ISR
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr Seçil AKILLI ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Agrios, G., 2005. Plant pathology. Elsevier Academic Press, USA,922p.
2. Prell,H.H and Day P.R., 2001. Plant_Fungal Pathogen Interaction,Springer-Verlag, Berlin, Germany,213p.
3. Strange,R.N, 1993. Plant Disease Control, Chapman&Hall Press., London,UK, 353p.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bitki hastalıklarının oluşumunda rol oynayan patojenlerin mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalarını, patojenlerin bitki fizyolojisinde yol açtığı önemli değişimleri öğrenmelerini, konukçu-patojen interaksiyonları konusunda bilgilenmelerini, bitkilerin kendilerini patojenlere karşı nasıl savunduklarını anlamalarını ve böylelikle pratiğe yönelik düşünce ve eylem oluşturmalarını amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak biyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ve ileri bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
3
|
2
|
Alanındaki çalışmalarda gerekli ekipmanları kullanır ve biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri geliştirerek özgün ve nitelikli çalışmalar yapar.
|
3
|
3
|
İncelediği alana bağlı olarak araştırma önerileri geliştirirerek alanında özgün ve nitelikli araştırmalar yapabilmek için bilgisini karşısına çıkan problemleri çözmede, verileri derlemede, yorumlamada ve disiplinler arası etkileşimleri kurmada kullanır.
|
3
|
4
|
Edindiği yeni bilgileri değerlendirip doğru şekilde kullanır ve farklı araştırma alanlarına uyarlama, başka öneriler geliştirme yeteneği kazanır, ayrıca ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekip çalışması becerisini kazanır.
|
2
|
5
|
Doktora yeterlilik sınavı hazırlık aşamasında elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır ve alanıyla ilgili verileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar, eleştirel analizini ve sentezini yapar.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmaları yakından takip edebilecek düzeyde yabancı bir dili etkili kullanır.
|
-
|
8
|
Alanında çağ ile uyumlu, güncel, modern analiz ve yorumlamaya dayalı yaratıcı fikirler ortaya koyarak uygular.
|
3
|
9
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
2
|
10
|
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde lider özellik kazanarak çözüme katkıda bulunur.
|
-
|
11
|
Biyoloji alanına yenilik getiren, özgün, yaygın etkiye sahip yeni yöntemler, tasarımlar ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak gerçekleştirerek biyoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunur.
|
3
|
12
|
Alanında edindiği bilgiler doğrultusunda uzman kişilerle görüşünü tartışır, savunur ve etkin bir şekilde aktararak yeni fikirler üretir.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak özgün bir çalışma ortaya koyar ve biyoloji bilgisinin sınırlarını genişletir.
|
2
|