ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Böcek Feromonları BİY607 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Feromon mekanizmalarını anlatır.
    2-Çeşitli böcekleri tanımlar.
    3-Böcek feromonlarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   171
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,7 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Böcek morfolojisi ve sistematiği Ders Notu
    2 Cezbediciler (Allelo Kimyasallar) Ders Notu
    3 Feromonlar Ders Notu
    4 Feromonların doğrudan ve dolaylı kullanımı Ders Notu
    5 Feromonları ile kitle halinde tuzakla yakalama Ders Notu
    6 Bir araya toplanma, alarm,afrodisiac ve iz-işaret feromonları Ders Notu
    7 Besin ve yumurta bırakma cezbedicileri Ders Notu
    8 Böcekte büyümeyi düzenleyiciler Ders Notu
    9 Jüvenil hormonlar I Ders Notu
    10 Böcek Jüvenil hormon ve analogları II Ders Notu
    11 Jüvenil hormon ve analoglarının doğrudan ve dolaylı kullanımları Ders Notu
    12 Uzaklaştırıcılar (repellentler) Ders Notu
    13 Beslenmeyi durdurucular Ders Notu
    14 Kısırlaştırılmış böcek tekniği Ders Notu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi İlkay Çorak Öcal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ders Notu
    Yardımcı Kitap YK1. Men, J.J., Beroza, M., 1972. ?Insect Juvenile Hormones? Academic Press, New York.341 pp. YK2. Novac, V.J.A., 1975. ?Insect Hormones?. Chapman and Hall, London, 600 pp. YK3. Nation, J. L., 2002. ?Insect Physiology and Biochemistry? CRC Press LLC, 485 pp.
    Dersin Amacı Böceklerle biyoteknik savaşta kullanılan feromon tiplerinin ve uygulamalarının kavranması, Böcek gelişme düzenleyicilerinin, uzaklaştırıcıların ve beslemeyi durdurucuların böceklerle savaşta kullanım olanaklarının öğrenilmesi, Böceklerle biyoteknik savaşta kullanılan cezbedicilerin öğrenilmesi, Kısırlaştırılmış böcek tekniğinin uygulanmasındaki temel prensiplerin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Çeşitli böcekler ve feromon mekanizmaları anlatılır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak biyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel ve ileri bilgileri öğrenir ve bu bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Alanındaki çalışmalarda gerekli ekipmanları kullanır ve biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri geliştirerek özgün ve nitelikli çalışmalar yapar. 4
    3 İncelediği alana bağlı olarak araştırma önerileri geliştirirerek alanında özgün ve nitelikli araştırmalar yapabilmek için bilgisini karşısına çıkan problemleri çözmede, verileri derlemede, yorumlamada ve disiplinler arası etkileşimleri kurmada kullanır. 4
    4 Edindiği yeni bilgileri değerlendirip doğru şekilde kullanır ve farklı araştırma alanlarına uyarlama, başka öneriler geliştirme yeteneği kazanır, ayrıca ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekip çalışması becerisini kazanır. -
    5 Doktora yeterlilik sınavı hazırlık aşamasında elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır ve alanıyla ilgili verileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar, eleştirel analizini ve sentezini yapar. -
    6 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. -
    7 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmaları yakından takip edebilecek düzeyde yabancı bir dili etkili kullanır. -
    8 Alanında çağ ile uyumlu, güncel, modern analiz ve yorumlamaya dayalı yaratıcı fikirler ortaya koyarak uygular. -
    9 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    10 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde lider özellik kazanarak çözüme katkıda bulunur. -
    11 Biyoloji alanına yenilik getiren, özgün, yaygın etkiye sahip yeni yöntemler, tasarımlar ve yaratıcı fikirleri bağımsız olarak gerçekleştirerek biyoloji biliminin ilerlemesine katkıda bulunur. 4
    12 Alanında edindiği bilgiler doğrultusunda uzman kişilerle görüşünü tartışır, savunur ve etkin bir şekilde aktararak yeni fikirler üretir. -
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 5
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili en az bir makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak özgün bir çalışma ortaya koyar ve biyoloji bilgisinin sınırlarını genişletir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster