ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nükleer Modeller I FİZ605 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atomik çekirdeklerin nükleer modellemesini yapar.
    2-Çift nükleona sahip çekirdeklerin özelliklerini belirler.
    3-Şekil faz geçişlerini açıklar.
    4-Faz geçişi sergileyen çekirdekleri ve özelliklerini inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   173
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,77 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 IBM-1, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları K1- Sayfa 3
    2 Bozon cebiri ve alt cebirler K1- Sayfa 19
    3 Dinamik simetriler K1- Sayfa 34
    4 Elektromanyetik geçişler ve momentler K1- Sayfa 41
    5 Bağlanma enerjileri, İki-nükleon transfer reaksiyonları K1- Sayfa 73
    6 Geçiş sınıfları, Geçiş yoğunluklukları K1- Sayfa 81
    7 Geometri, Koherent durumlar K1- Sayfa 99
    8 Şekil-faz geçişleri ve deneysel örnekleri K1- Sayfa 106
    9 Bozon yoğunlaşmaları, Eylemsizlik momenti K1- Sayfa 116
    10 IBM-2, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları K1- Sayfa 131
    11 Çiftlenmiş sistemler için Bozon cebirleri K1- Sayfa 145
    12 Çiftlenmiş sistemler için temel durumlar K1- Sayfa 148
    13 Dinamik simetriler K1- Sayfa 158
    14 Elektromanyetik geçişler ve momentler K1- Sayfa 164
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İlyas İNCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Iachello, F., & Arima, A. (1987). The Interacting Boson Model. Cambridge University Press, Cambridge.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nükleer yapıyı analiz etmede kullanılan modeller hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği IBM-1, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları,Bozon cebiri ve alt cebirler,Dinamik simetriler Elektromanyetik geçişler ve momentler,Bağlanma enerjileri, İki-nükleon transfer reaksiyonları Geçiş sınıfları, Geçiş yoğunluklukları,Geometri, Koherent durumlar,Şekil-faz geçişleri ve deneysel örnekleri Bozon yoğunlaşmaları, Eylemsizlik momenti,IBM-2, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları Çiftlenmiş sistemler için Bozon cebirleri,Çiftlenmiş sistemler için temel durumlar,Dinamik simetriler Elektromanyetik geçişler ve momentler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma 5
    2 Fizik alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma 4
    3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme 5
    4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilme 5
    5 Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme 4
    6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme 4
    7 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme 3
    8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme -
    9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilme 3
    10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme 3
    11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster