Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
IBM-1, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları
|
K1- Sayfa 3
|
2
|
Bozon cebiri ve alt cebirler
|
K1- Sayfa 19
|
3
|
Dinamik simetriler
|
K1- Sayfa 34
|
4
|
Elektromanyetik geçişler ve momentler
|
K1- Sayfa 41
|
5
|
Bağlanma enerjileri, İki-nükleon transfer reaksiyonları
|
K1- Sayfa 73
|
6
|
Geçiş sınıfları, Geçiş yoğunluklukları
|
K1- Sayfa 81
|
7
|
Geometri, Koherent durumlar
|
K1- Sayfa 99
|
8
|
Şekil-faz geçişleri ve deneysel örnekleri
|
K1- Sayfa 106
|
9
|
Bozon yoğunlaşmaları, Eylemsizlik momenti
|
K1- Sayfa 116
|
10
|
IBM-2, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları
|
K1- Sayfa 131
|
11
|
Çiftlenmiş sistemler için Bozon cebirleri
|
K1- Sayfa 145
|
12
|
Çiftlenmiş sistemler için temel durumlar
|
K1- Sayfa 148
|
13
|
Dinamik simetriler
|
K1- Sayfa 158
|
14
|
Elektromanyetik geçişler ve momentler
|
K1- Sayfa 164
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlyas İNCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Iachello, F., & Arima, A. (1987). The Interacting Boson Model. Cambridge University Press, Cambridge.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Nükleer yapıyı analiz etmede kullanılan modeller hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
IBM-1, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları,Bozon cebiri ve alt cebirler,Dinamik simetriler
Elektromanyetik geçişler ve momentler,Bağlanma enerjileri, İki-nükleon transfer reaksiyonları
Geçiş sınıfları, Geçiş yoğunluklukları,Geometri, Koherent durumlar,Şekil-faz geçişleri ve deneysel örnekleri
Bozon yoğunlaşmaları, Eylemsizlik momenti,IBM-2, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları
Çiftlenmiş sistemler için Bozon cebirleri,Çiftlenmiş sistemler için temel durumlar,Dinamik simetriler
Elektromanyetik geçişler ve momentler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma
|
5
|
2
|
Fizik alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma
|
4
|
3
|
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme
|
5
|
4
|
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilme
|
5
|
5
|
Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
|
4
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme
|
4
|
7
|
Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme
|
3
|
8
|
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme
|
-
|
9
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilme
|
3
|
10
|
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
|
3
|
11
|
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma
|
2
|