ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ağır-iyon Reaksiyonları I FİZ602 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nükleer reaksiyon tiplerini açıklar.
    2-Nükleer uyarılmış durumları analiz eder.
    3-Nükleer reaksiyon çıktılarını elde eder.
    4-Nükleer reaksiyonları tanımlayan denklemleri çözer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3021224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Coulomb uyarılması, Yarı-elastik reaksiyonlar
    2 Füzyon reaksiyonları, Derin-inelastik reaksiyonlar
    3 Coulomb uyarılmasının klasik anlatımı, Adyabatiklik
    4 Coulomb uyarılmasının gücü, Düşük-uzanan titreşimsel durumların uyarılması
    5 Yüzey modlarının eşevreli uyarılması, Dönme durumlarının uyarılması
    6 Yarı-klasik S-matrisi
    7 Elastik saçılma, İyon-iyon potansiyeli
    8 Elastik saçılmanın genel özellikleri, Yansıma fonksiyonu
    9 Kısmi dalgalar, Faz kaymaları ve Tesir kesitleri
    10 Radyal denklemin çözümü, WKB yaklaşımı
    11 Gökkuşağı saçılması, Toplam reaksiyon tesir kesitleri
    12 İnelastik saçılma ve genel özellikleri
    13 Mikroskobik form faktörler
    14 Makroskobik form faktörler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İlyas İNCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Heavy-ion Reactions, vol. I, R. A. Broglia and A. Winther, 1991, USA. 2- Nuclear Heavy-ion Reactions, P. E. Hodgson, 1978, Clarendon Press, USA. 3- Mechanism of heavy-ion reactions and the production of superheavy nuclei, J. R. Nix and A. J. Sierk, 1975, California
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nükleer fizikte çalışılan ağır-iyon reaksiyonları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği Coulomb uyarılması, Yarı-elastik reaksiyonlar,Füzyon reaksiyonları, Derin-inelastik reaksiyonlar Coulomb uyarılmasının klasik anlatımı, Adyabatiklik,Coulomb uyarılmasının gücü, Düşük-uzanan Titreşimsel durumların uyarılması,Yüzey modlarının eşevreli uyarılması, Dönme durumlarının uyarılması Yarı-klasik S-matrisi,Elastik saçılma, İyon-iyon potansiyeli,Elastik saçılmanın genel özellikleri, Yansıma fonksiyonu,Kısmı dalgalar, Faz kaymaları ve Tesir-kesitleri,Radyal denklemin çözümü, WKB yaklaşımı Gökkuşağı saçılması, Toplam reaksiyon tesir kesitleri,İnelastik saçılma ve genel özellikleri,Mikroskobik form faktörler,Makroskobik form faktörler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma 4
    2 Fizik alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma 1
    3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme 3
    4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilme 1
    5 Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme -
    6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme -
    7 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme -
    8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme 1
    9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilme 1
    10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme -
    11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster