Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlyas İNCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Greenberg, H. J. (2006). A Simplified Introduction to LATEX. Colorado University Press, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel doküman hazırlamalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Latex`in temelleri, Bileşenleri ve kurulumu,Doküman Yapısı: Sınıflar, Başlık sayfası, Bölümler ve Numaralandırma,Biçimlendirme Komutları,Tablo oluşturma,Matematiksel formüller,Teorem, Önerme, Alfabe,Sayfa düzeni,Yeni komut yazma,Grafik ortamı,PSTricks paketi,Kaynak yazımı ve atıf yapma
Beamer paketleri ile sunum hazırlama,Bazı önemli Latex paketleri ve kullanımı,Latex paketi kullanarak yayın hazırlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma
|
3
|
2
|
Fizik alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma
|
-
|
3
|
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme
|
-
|
4
|
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilme
|
-
|
5
|
Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
|
4
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme
|
-
|
7
|
Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme
|
5
|
8
|
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme
|
4
|
9
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilme
|
4
|
10
|
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
|
5
|
11
|
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma
|
5
|