ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    X-ışınlarının Endüstriyel Uygulamaları FİZ607 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-X-ışınlarının özelliklerini tanır.
    2-Kristallerin geometrisini inceler.
    3-X--ışınlarını kullanarak endüstriyel malzemeleri inceler.
    4-X-ışınlarının endüstriyel amaçlı farklı kullanım alanlarını tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2021326
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 X-ışınları ile ilgili temel bilgiler ve kristallerin geometrisi K2-Bölüm-2
    2 X-ışınlarının özellikleri ve kristallerde kırınım K1-Bölüm-1
    3 X-ışınları ile incelenebilecek endüstriyel malzemeler K1-Bölüm-2
    4 X-ışınlarının endüstriyel amaçlı kullanım alanları K1-Bölüm-2
    5 X-ışını tek kristal kırınımı yöntemi (XRD) ve tek kristal örnek seçimi YK1-Bölüm-1
    6 X-ışını tek kristal kırınımı yönteminin uygulamaları K2-Bölüm-4
    7 X-ışını toz kırınımı yöntemi ve endüstriyel uygulamaları K2-Bölüm-6
    8 Toz kırınımı verisinden bilinmeyen örnek analizi, parçacık büyüklüğü hesabı ve miktar tayini K2-Bölüm-6
    9 X-ışını floresans analizi K2-Bölüm-15
    10 X-ışını saçılma yöntemleri (SAXS, WAXS, GISAXS) YK1-Bölüm-1
    11 X-ışını saçılma yönteminde, farklı örnek hazırlama yöntemleri ve farklı örnek tutucuların kullanımı YK1-Bölüm-1
    12 X-ışını litografi yöntemi ve endüstriyel amaçlı kullanımı YK1-Bölüm-1
    13 X-ışınlarının soğurulması (XANES, EXAFS yöntemleri) K2-Bölüm-16
    14 X-ışını topografi yöntemi ve endüstriyel amaçlı kullanımı YK1-Bölüm-1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Çiğdem YÜKSEKTEPE ATAOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Chung, F. H. Smith,D. K. Dekker, M. (1998). Industrial Applications of X-ray Diffraction K2. Cullity, B. D. Stock, S. R. Hall, P. (2001), ISBN-10 0201610914. Elements of X-Ray Diffraction
    Yardımcı Kitap YK1. Ders Notları
    Dersin Amacı X-ışınlarının endüstriyel ve kristalografi alanlarındaki uygulamalarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Kristallerin geometrisi, X-ışınlarının özellikleri, kristallerde kırınım. X-Işınları ile incelenebilecek endüstriyel malzemeler. X-Işınları ile ilgili temel bilgiler, endüstriyel amaçlı farklı kullanım alanları (sağlık, biyoteknoloji, kimyasal malzemeler, litografi, mikroelektronik, enerji, çevre). X-Işını tek kristal yöntemi (XRD). X-Işını toz kırınımı (XRPD). X-Işını flouresans analizi (XRF). X-Işını Saçılması (SAXS, WAXS, GISAXS). X-Işını litografi yöntemi. X-Işınlarının soğurulması (XANES, EXAFS). X-Işını topografi yöntemi anlatılacaktır. Farklı yöntemlerde örnek hazırlama, veri toplama, veri değerlendirme aşamaları uygulamalı olarak incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma 4
    2 Fizik alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma 1
    3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme 3
    4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilme 1
    5 Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme -
    6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme -
    7 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme -
    8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme 2
    9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilme -
    10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme 1
    11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster