Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yarı iletkenler, diyot, transistör
|
|
2
|
Güneş pilleri ve kullanım alanları
|
|
3
|
Laserler ve kullanım alanları
|
|
4
|
Süper iletkenler ve kullanım alanları
|
|
5
|
X-ışınları, yapısı, kimyasal analizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması-I
|
|
6
|
X-ışınları, yapısı, kimyasal analizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması-II
|
|
7
|
Nükleer enerji
|
|
8
|
Evrenin yapısı vegelecek
|
|
9
|
Işığın doğası
|
|
10
|
Elektromanyetik dalgalar
|
|
11
|
Nano teknoloji
|
|
12
|
İzafiyet teorisi
|
|
13
|
Tıpta kullanılan görüntüleme teknikleri
|
|
14
|
Elektron ve tarama mikroskopları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hamit ALYAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Taşar, M. F. 2008; Bilim ve Teknoloji, Pegem Akademi, Ankara
2. Kuantum Fiziği, E. Aygün, M. Zengin, Bilim Yayınevi, 1994
3. Katıhal Fiziğine Giriş, C. Kittel, 1996
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Fizikte bazı özel konularının teknoloji alanındaki uygulamaları hakkında bilgilendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Yarı iletkenler: Diyot, transistör, güneş pilleri ve kullanım alanları, Lazerler. Süper iletkenler ve kullanım alanları. X-ışınları, Nükleer enerji, Evrenin yapısı, Işığın doğası, Elektromanyetik dalgalar, Nanoteknoloji, İzafiyet teorisi Tıpta kullanılan görüntüleme teknikleri, Elektron ve tarama mikroskopları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma
|
5
|
2
|
Fizik alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma
|
3
|
3
|
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme
|
3
|
4
|
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilme
|
1
|
5
|
Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
|
-
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme
|
2
|
7
|
Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme
|
-
|
8
|
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme
|
2
|
9
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilme
|
-
|
10
|
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
|
-
|
11
|
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma
|
4
|