ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğrusal Olmayan Optik FİZ613 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğrusal ve doğrusal olmayan optik özellikleri aralarındaki farkı anlatır.
    2-Lazer fiziği konusunda temel bilgileri kavrar.
    3-Doğrusal olmayan optik hesaplamalarda kullanılan yöntemleri kavrar.
    4-Doğrusal olmayan optik malzemelerin teknolojik uygulamaları hakkında fikir sahibi olur..
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Doğrusal ve Doğrusal olmayan Optik
    2 Doğrusal ve Doğrusal olmayan soğurma
    3 Maddelerin doğrusal olmayan Optik Özelliklerinin Belirlenmesi-I
    4 Maddelerin doğrusal olmayan Optik Özelliklerinin Belirlenmesi-II
    5 Harmonik ossilatör ve doğrusal olmayan optik alınganlık
    6 Anharmonik ossilatör ve doğrusal olmayan optik alınganlık
    7 Makroskobik Teori
    8 İkinci Harmonik Türetim
    9 Üçüncü Harmonik Türetim
    10 Mikroskobik Teori
    11 Doğrusal olmayan optik özelliklerin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar-I
    12 Doğrusal olmayan optik özelliklerin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar-II
    13 Doğrusal olmayan optik özelliklerin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar-III
    14 Organik moleküllerin doğrusal olmayan optik davranışları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hamit ALYAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Boyd, R. W., 1992, Nonlinear optics, Academic Press, New York. 2. Chemla, D. S., Zyss, J., 1987, Nonlinear Optical Properties of Organic Molecules and Crystals, Academic Press, New York. 3. Ch. Bosshard, K. Sutter, Ph. Pretre,J. Hulliger, Organic Nonlinear Optical Materials,Gordon and Breach Publishers, 1995.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Doğrusal olmayan olmayan optik, lazer fiziği ve teknolojik uygulamalarını hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Doğrusal ve doğrusal olmayan optik nedir, Doğrusal ve Doğrusal olmayan soğurma , Harmonik ossilatör ve doğrusal olmayan optik alınganlık, Anharmonik ossilatör ve doğrusal olmayan optik alınganlık, Makroskobik Teori, İkinci ve üçüncü Harmonik Türetim, Mikroskobik Teori, Doğrusal olmayan optik özelliklerin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar, Organik moleküllerin doğrusal olmayan optik davranışları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma 4
    2 Fizik alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma -
    3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme 3
    4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilme 2
    5 Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme 3
    6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme -
    7 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme -
    8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme 2
    9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilme -
    10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme 2
    11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster