Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Doğrusal ve Doğrusal olmayan Optik
|
|
2
|
Doğrusal ve Doğrusal olmayan soğurma
|
|
3
|
Maddelerin doğrusal olmayan Optik Özelliklerinin Belirlenmesi-I
|
|
4
|
Maddelerin doğrusal olmayan Optik Özelliklerinin Belirlenmesi-II
|
|
5
|
Harmonik ossilatör ve doğrusal olmayan optik alınganlık
|
|
6
|
Anharmonik ossilatör ve doğrusal olmayan optik alınganlık
|
|
7
|
Makroskobik Teori
|
|
8
|
İkinci Harmonik Türetim
|
|
9
|
Üçüncü Harmonik Türetim
|
|
10
|
Mikroskobik Teori
|
|
11
|
Doğrusal olmayan optik özelliklerin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar-I
|
|
12
|
Doğrusal olmayan optik özelliklerin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar-II
|
|
13
|
Doğrusal olmayan optik özelliklerin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar-III
|
|
14
|
Organik moleküllerin doğrusal olmayan optik davranışları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hamit ALYAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Boyd, R. W., 1992, Nonlinear optics, Academic Press, New York.
2. Chemla, D. S., Zyss, J., 1987, Nonlinear Optical Properties of Organic Molecules and Crystals, Academic Press, New York.
3. Ch. Bosshard, K. Sutter, Ph. Pretre,J. Hulliger, Organic Nonlinear Optical Materials,Gordon and Breach Publishers, 1995.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Doğrusal olmayan olmayan optik, lazer fiziği ve teknolojik uygulamalarını hakkında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Doğrusal ve doğrusal olmayan optik nedir, Doğrusal ve Doğrusal olmayan soğurma , Harmonik ossilatör ve doğrusal olmayan optik alınganlık, Anharmonik ossilatör ve doğrusal olmayan optik alınganlık, Makroskobik Teori, İkinci ve üçüncü Harmonik Türetim, Mikroskobik Teori, Doğrusal olmayan optik özelliklerin hesaplanmasında kullanılan yaklaşımlar, Organik moleküllerin doğrusal olmayan optik davranışları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşma
|
4
|
2
|
Fizik alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrama; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma
|
-
|
3
|
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme
|
3
|
4
|
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilme
|
2
|
5
|
Özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
|
3
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme
|
-
|
7
|
Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulama, sentezleme ve değerlendirmesini yapabilme
|
-
|
8
|
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinler arası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme
|
2
|
9
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilme
|
-
|
10
|
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
|
2
|
11
|
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma
|
3
|