Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sütün bileşimi
|
K1. 1. Bölüm sayfa1-42
|
2
|
Süt proteinleri-kazein miseli
|
K1. 3-4. Bölüm sayfa 87-160
|
3
|
Süt proteinleri-serum proteinleri
|
K1. 6. Bölüm sayfa 211-273
|
4
|
Süt proteinlerinin besinsel değeri
|
K1. 12. Bölüm sayfa 515-538
|
5
|
Süt enzimleri
|
K1. 11. Bölüm sayfa 337-385
|
6
|
Laktoz
|
K3. 1. Bölüm sayfa 1-18
|
7
|
Süt lipidlerinin yapısı ve bileşimi
|
K2. 1. Bölüm sayfa 1-42
|
8
|
Süt yağı-yağ asitlerinin orijini
|
K2. 2. Bölüm sayfa 43-92
|
9
|
Süt yağ globüllerinin fizikokimyası
|
K2. 5. Bölüm sayfa 173-212
|
10
|
Süt yağının bozulma reaksiyonları
|
K2. 18. Bölüm sayfa 481-600
|
11
|
Süt lipidlerinin besinsel önemi
|
K2. 20. Bölüm sayfa 601-639
|
12
|
Süt mineralleri
|
K3. 10. Bölüm sayfa 417-455
|
13
|
Süt vitaminleri
|
K3. 10. Bölüm sayfa 417-455
|
14
|
Sütün fiziksel ve fizikokimyasal özellikleri
|
K3. 12. Bölüm sayfa 493-551
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Oğuz AYDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mcsweeney, P.L.H & Fox, P.F. (2013). Advanced Dairy Chemistry Volume 1A: Proteins: Basic Aspects, 4th Edition, Springer Link, New York.
K2. Mcsweeney, P.L.H & Fox, P.F. (2006). Advanced Dairy Chemistry Volume 2A: Lipids, Springer Link, New York.
K3. Fox, P.F. (1997). Advanced Dairy Chemistry
Volume 3: Lactose, water, salts and vitamins, Springer Link, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere süt bileşenleri olan protein, lipid, laktoz, mineral ve vitaminler hakkında son literatürü içerecek şekilde ayrıntılı bilgiler kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Sütün temel bileşenleri olan kazein ve serum proteinleri, lipidler, süt yağı ve yağ globülleri, enzimler, vitamin ve mineralleri konu almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği konularını en son gelişmeler dâhil olmak üzere üst düzeyde anlar ve uygulamalarını yapar.
|
-
|
2
|
Gıda bilimi ve teknolojisine yenilik getiren, yeni
bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
3
|
3
|
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
|
-
|
4
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında en yeni bilgilere/literatüre ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
4
|
5
|
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
-
|
6
|
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
-
|
7
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
|
3
|
8
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
3
|
9
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanarak, verilerin elde edilmesi, değerlendirilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|