ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Duyusal Analiz GMÜ604 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gıda kalitesinin belirlenmesinde duyusal analizin önemini tanımlar.
    2-Duyusal analiz yöntemlerini açıklar.
    3-Duyusal analiz ortamının oluşturulması ve panelist seçimleri ile ilgili kuralları açıklar.
    4-Duyusal analiz testlerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Duyusal analizin tanımı, duyusal değerlendirmenin tarihsel gelişimi K1 Bölüm: 2, K2 Sayfa: 1-18
    2 Gıdaların kalite özellikleri, duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri K1 Bölüm: 1
    3 Duyusal değerlendirme laboratuvarı, ürün ve panel kontrolleri K1 Bölüm: 3
    4 Duyusal analizde panelist seçimi, panelist eğitimi, eşik değerinin belirlenmesi K1 Bölüm: 4, K2 Sayfa: 57-77, 125-147
    5 Farklılık testleri K1 Bölüm: 5, K2 Sayfa: 79-100
    6 Beğeni testleri K2 Sayfa: 303-324
    7 Lezzet profil analizi K2 Sayfa: 325-347
    8 Doku profil analizi K1 Bölüm: 8, K2 Sayfa: 259-281
    9 Duyusal testlerin tüketici tercih çalışmalarında kullanılması K1 Bölüm 9
    10 Tüketici saha testleri ve anket dizaynı K2 Sayfa: 349-378
    11 Kalite kontrol ve duyusal raf ömrü (stabilite) testleri K2 Sayfa: 407-432
    12 Duyusal analizle ilgili uygulamalar K1 Bölüm: 5
    13 Duyusal analizle ilgili uygulamalar K1 Bölüm: 8
    14 Öğrenci sunumları K1 Bölüm 5, Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Emin Burçin ÖZVURAL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Altuğ Onoğur, T., Elmacı, Y. (2015). Gıdalarda Duyusal Değerlendirme, 2. Baskı, Sidas Medya, İzmir. K2. Lawless, H. T., Heymann, H. (2010). Sensory Evaluation of Food- Principles and Practices, Springer, New York, NY.
    Yardımcı Kitap YK1. Stone, H., Sidel, J. L. (2004). Sensory Evaluation Practices, Third Edition, Academic Press, Redwood City, CA.
    Dersin Amacı Gıda kalitesinin belirlenmesinde duyusal analizin önemi, duyusal analiz yöntemleri ve analiz sonuçlarının değerlendirilmesi konularında bilgiler vermek.
    Dersin İçeriği Duyusal analizin gıda kalite kontrolünde önemi, tarihsel gelişimi, duyu organlarının yapısı ve algılmadaki rolleri, duyusal analiz ortamı, panelist seçimi, panelist eğitimi, duyusal anlizde yararlanılan testler, duyusal analiz uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gıda bilimleri ve mühendisliği konularını en son gelişmeler dâhil olmak üzere üst düzeyde anlar ve uygulamalarını yapar. 4
    2 Gıda bilimi ve teknolojisine yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. -
    3 Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. -
    4 Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında en yeni bilgilere/literatüre ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. 4
    5 Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. -
    6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. -
    7 Gıda bilimleri ve mühendisliği alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar -
    8 Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. -
    9 Gıda bilimleri ve mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanarak, verilerin elde edilmesi, değerlendirilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster