Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyomoleküler ve Klinik açıdan gıda alerjisi
|
K1 sayfa1-16
|
2
|
Gıda alerjenlerinin sınıflandırılması
|
K1 sayfa 30-39
|
3
|
Çocuklarda gıda alerjisi
|
K1 sayfa 14-34
|
4
|
Kabuklu yemiş alerjisi
|
K1 sayfa 41-58
|
5
|
Yumurta alerjisi
|
K1 sayfa 70-84
|
6
|
Balık alerjisi
|
K1 sayfa 95-112
|
7
|
Anisakis alerjisi
|
K1 sayfa155-169
|
8
|
Meslek alerjisi ve astımla ilintili uçucu (nesefle alınan) alerjenler
|
K1 sayfa 176-196
|
9
|
Gıdaların işlenmesi sırasında besinsel proteinlerde meydana gelen değişimlerin gıda alerjisi üzerine etkisi
|
K1 sayfa 203-219
|
10
|
Gıda katkı maddelerine karşı olumsuz reaksiyonlar
|
K3 sayfa 341-438
|
11
|
Gıda alerjen kalıntılarının immunolojik ve kütle spektroskopisi ile tespiti
|
K1 sayfa 229-270
|
12
|
Teshiş ve terapi için rekombinat gıda alerjenlerinin kullanılması
|
K1 sayfa 283-341
|
13
|
Gıda alerjenlerinin taranması ve teşhisinde biyosensör teknolojisindeki gelişmeler
|
K1 sayfa 289-310
|
14
|
Gıda alerjisi için immunoterapi
|
K2 sayfa 131-141
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Baran ÖNAL ULUSOY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Lopata, A.L. (2017) Food Allergy Molecular and Clinical Practice (1st ed.), CRC Press, Taylor and Francis Group, NewYork.
K2. Abdel Rahman, A. M. (2017) Food Allergy Methods of detection and clicinal studies (1st ed.), CRC Press, Taylor and Francis Group, NewYork.
K3. Metcafe, D.,Sampson, H., Simon, R.A. & Lack, G. (2014) Food allergy Adverse reactions to Food and Food additives( Fifth ed.), Wiley Blackwell Publishing, NewJersey.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gelişmiş ülkelerde dramik bir artış gösteren gıda alerjisinin kaynakları, bir insanın neden bazı gıda allerjenlerine tepki gösterdiği, bazı gıda proteinlerinin neden diğer proteinlere göre daha çok allerjiye yol açtığı, alerjinin klinik bulguları ve alerjinin nasıl tespit edilebildiği konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Biyomoleküler ve Klinik açıdan gıda alerjisi Gıda alerjenlerinin sınıflandırılması Çocuklarda gıda alerjisi Kabuklu yemiş alerjisi Yumurta alerjisi Balık alerjisi Anisakis alerjisi Meslek alerjisi ve astımla ilintili uçucu (nesefle alınan)alerjenler Gıdaların işlenmesi sırasında besinsel proteinlerde meydana gelen değişimlerin gıda alerjisi üzerine etkisi Gıda katkı maddelerine karşı olumsuz reaksiyonlar Gıda alerjen kalıntılarının immunolojik ve kütle spektroskopisi ile tespiti Teshiş ve terapi için rekombinat gıda alerjenlerinin kullanılması Gıda alerjenlerinin taranması ve teşhisinde biyosensör teknolojisindeki gelişmeler Fıstık alerjisinin tedavisi için yeni yaklaşımlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği konularını en son gelişmeler dâhil olmak üzere üst düzeyde anlar ve uygulamalarını yapar.
|
-
|
2
|
Gıda bilimi ve teknolojisine yenilik getiren, yeni
bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
3
|
3
|
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
|
-
|
4
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında en yeni bilgilere/literatüre ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
4
|
5
|
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
-
|
6
|
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
3
|
7
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
|
-
|
8
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
-
|
9
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanarak, verilerin elde edilmesi, değerlendirilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
3
|