Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gıda mühendisliğinde uygulanan ısıl işlemler
|
K1-Bölüm1-Sayfa 5-25
|
2
|
Gıda mühendisliğinde uygulanan ısıl işlemler
|
K1-Bölüm1-Sayfa 32-56
|
3
|
Pastörizasyon/Sterilizasyon/UHT teknolojisinde uygulanan geleneksel yöntemler
|
K1-Bölüm2-Sayfa 32-43
|
4
|
Isı değiştiriciler
|
K2-Bölüm3-Sayfa 45-63
|
5
|
Pastörizasyon/Sterilizasyon/UHT teknolojisinde uygulanan alternatif teknolojiler- Mikrodalga teknolojisi
|
K1-Bölüm2-Sayfa 54-68
|
6
|
Pastörizasyon/Sterilizasyon/UHT teknolojisinde uygulanan alternatif teknolojiler-Ohmik ısıtma
|
K1-Bölüm3-Sayfa 72-95
|
7
|
Pastörizasyon/Sterilizasyon/UHT teknolojisinde uygulanan alternatif teknolojiler-Radyo frekansı teknolojisi
|
K1-Bölüm4-Sayfa 103-156
|
8
|
Gıdaların fırınlanması
|
K3-Bölüm1- Sayfa 5-27
|
9
|
Isıl işlemler sırasında oluşan termal proses kontaminantları
|
K3-Bölüm2-Sayfa 39-67
|
10
|
Fırınlama sırasında meydana gelen termal proses kontaminantları ve azaltma yöntemleri
|
K3-Bölüm3-Sayfa 70-92
|
11
|
Alternatif fırınlama yöntemleri-Vakum fırınlama
|
K1-Bölüm5-Sayfa 95-117
|
12
|
Alternatif fırınlama yöntemleri-Vakum fırınlama-2
|
K1-Bölüm5- Sayfa 95-117
|
13
|
Alternatif fırınlama yöntemleri-Radyo frekansı teknolojisi
|
K1-Bölüm6- Sayfa 112-123
|
14
|
Alternatif fırınlama yöntemleri-Mikrodalga teknolojisi
|
K1-Bölüm7-Sayfa 125-137
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sezin TUTA ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Barbosa-Canovas, G. V., Tapia, M. S., Pilar Cano, M. (2000). Novel Food Processing Technologies. CRC Press, ABD.
K2 Geankoplis, C. J. (1993). "Transport Processes and Unit Operations", 3rd ed., Prentice-Hall International Inc., New Jersey.
K3 Cauvain, S. P., & Young, L. S. (2009). Bakery food manufacture and quality: water control and effects. John Wiley & Sons, UK.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Cemeroğlu, B. S. (2007) "Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler" Genişletilmiş 4. Baskı, AC Yayınevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Endüstriyel pastörizasyon, sterilizasyon ve fırınlama prosesleri ve bu proseslerin ürün üzerine etkileri ve yeni-özgün ısıl (mikrodalga, radyo frekansı, ohmik ısıtma) bu proseslerde kullanılması ile ilgili öğrenciye bakış açısı verilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Endüstriyel pastörizasyon, sterilizasyon ve fırınlama prosesleri tanınarak, bu proseslerde kullanılabilecek yenilikçi teknolojilerin incelenmesi ve alternatif ısıl teknolojilerin yeni proses tasarlanması açısından tanınması hedeflenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği konularını en son gelişmeler dâhil olmak üzere üst düzeyde anlar ve uygulamalarını yapar.
|
4
|
2
|
Gıda bilimi ve teknolojisine yenilik getiren, yeni
bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
4
|
3
|
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
|
3
|
4
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında en yeni bilgilere/literatüre ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
4
|
5
|
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
-
|
6
|
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
-
|
7
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
|
4
|
8
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
-
|
9
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanarak, verilerin elde edilmesi, değerlendirilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|