Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nanoteknolojiye giriş, genel prensipler
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
2
|
Nanosistemler, biyolojik nanosistemler olarak gıdalara bakış
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
3
|
Gıda işlemede konvansiyonel yaklaşımlar, alternatif yaklaşımların yeri ve önemi
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
4
|
Gıdalarda ve gıdanın temas halinde olduğu ortamlarda nanomateryaller, nanomateryallerin gıdalarda kullanımı ile ilgili yasal düzenlemeler
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
5
|
Gıdaların üretiminde kullanılan nano ve mikro teknikler
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
6
|
Gıdaların işlenmesi ve saklanması sırasında karşılaşılan genel sorunlar, gıda kalitesini etkileyen iç ve dış faktörler, çözüm için alternatif yaklaşımların yeri ve önemi
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
7
|
Gıdaların işlenmesinde nanoteknolojinin sunduğu avantajlar ve fırsatlar
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
8
|
Biyoaktif maddeler, fonksiyonel gıdaların tasarımı ve üretiminde nanoteknoloji ile sağlanan ilerlemeler
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
9
|
Gıda güvenliği, biyolojik ve proses kontaminantların dedeksiyonunda nanoteknoloji uygulamaları
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
10
|
Nanokapsüller ve gıda uygulamalarından örnekler
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
11
|
Nanoemülsiyonlar, nanodispersiyonlar ve gıda uygulamalarından örnekler
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
12
|
Nanolifler, nanotüpler ve gıda uygulamalarından örnekler
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
13
|
Nanolaminatlar ve gıda uygulamalarından örnekler
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
14
|
Gıda Güvenliği ve Kalitesi için Nanoteknoloji
|
K1, Sayfa: 723-730
K2, Sayfa: 1-7.
K3, Sayfa: 671-681
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Deniz BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Rashidi, L., & Khosravi-Darani, K. (2011). The applications of nanotechnology in food industry. Critical reviews in food science and nutrition, 51(8), 723-730.
K2. Singh, T., Shukla, S., Kumar, P., Wahla, V., Bajpai, V. K., & Rather, I. A. (2017). Application of nanotechnology in food science: perception and overview. Frontiers in microbiology, 8, 1501, 1-7
K3. He, X., & Hwang, H. M. (2016). Nanotechnology in food science: Functionality, applicability, and safety assessment. Journal of Food and Drug Analysis, 24(4), 671-681.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Nanoteknoloji alanındaki gelişmelerin gıdaların tasarımı, üretimi, ambalajlanması ve analiz edilmesinde getirdiği olanakların gözden geçirilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Nanoteknolojinin temel prensipleri ve gıda endüstrisinde mevcut olan uygulamalar, nanosistem olarak gıdaların değerlendirilmesi, gıda kalite ve güvenliğinin nanoteknoloji yaklaşımları ile yükseltilmesi olanaklarının irdelenmesi (nanokapsülller, nanoemülsiyonlar, nanodispersiyonlar, nanolifler, vb.)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği konularını en son gelişmeler dâhil olmak üzere üst düzeyde anlar ve uygulamalarını yapar.
|
3
|
2
|
Gıda bilimi ve teknolojisine yenilik getiren, yeni
bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
4
|
3
|
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
|
2
|
4
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında en yeni bilgilere/literatüre ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
4
|
5
|
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
-
|
6
|
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
-
|
7
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
|
-
|
8
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
-
|
9
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanarak, verilerin elde edilmesi, değerlendirilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|