Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gıda Kalite Kontrol Mevzuatı-
İlgili Bakanlık
|
K1,
Bölüm: 1-2
|
2
|
Gıda Kalite Kontrol Mevzuatı-
Avrupa Birliği
|
K1,
Bölüm: 1-2
|
3
|
Gıdalarda Yasal Olmayan Taklit Uygulamaları
|
K1,
Bölüm: 6-13
|
4
|
Gıdalarda Yasal Olmayan Tağşiş Uygulamaları
|
K1,
Bölüm: 13-18
|
5
|
Taklit ve tağşişin ekonomik açıdan değerlendirilmesi
|
K1,
Bölüm: 19
|
6
|
Taklit ve tağşişin toplum sağlığı açısından değerlendirilmesi
|
K2,
Bölüm: 2
|
7
|
Küresel gıda hileleri
|
K1,
Bölüm: 19
|
8
|
Gıdaların orijinin belirlenmesi ve önemi
|
K1,
Bölüm: 5
|
9
|
Gıdalarda özgünlük, saflık tayin yöntemleri I
|
K2,
Bölüm: 1-2
|
10
|
Gıdalarda özgünlük, saflık tayin yöntemleri II
|
K2,
Bölüm: 3-5
|
11
|
Gıdalarda özgünlük, saflık tayin yöntemleri III
|
K2,
Bölüm: 6-9
|
12
|
Taklit ve tağşiş tespit etme yöntemleri I
|
K1,
Bölüm: 4
|
13
|
Taklit ve tağşiş tespit etme yöntemleri II
|
K2,
Bölüm: 10
|
14
|
Taklit ve tağşiş tespit etme yöntemleri III
|
K2,
Bölüm: 12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi, Didar Üçüncüoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Hellberg, R., Everstine, K., Sklare, S. (2020). Food Fraud. A Global Threat with Public Health and Economic Consequences, Acedemic Press
K2. Galanakis, C.M. (2021). Food Authentication and Traceability, Academic Press
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Amante, E., Lin, H. (2022). Novel Food Analytical Methods. Food Chemistry Books on Elsevier
|
Dersin Amacı
|
Gıdaların orijini belirlemek, özgünlük ve saflık kontrol yöntemleri ile taklit ve tağşiş analiz yöntemlerini tanımak. Dünya çapında yaşanan hileli gıda vakalarını öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Gıdaların otantisitesi belirleme yöntemleri. Gıdalardaki taklit ve tağşiş uygulamaları. Saflık, kalite ve kontrol analiz yöntemleri. İlgili asal mevzuat.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği konularını en son gelişmeler dâhil olmak üzere üst düzeyde anlar ve uygulamalarını yapar.
|
-
|
2
|
Gıda bilimi ve teknolojisine yenilik getiren, yeni
bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
2
|
3
|
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
|
-
|
4
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında en yeni bilgilere/literatüre ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
4
|
5
|
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
-
|
6
|
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
-
|
7
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
|
2
|
8
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
-
|
9
|
Gıda bilimleri ve mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanarak, verilerin elde edilmesi, değerlendirilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
4
|