ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği PEY601 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel metinleri yayın etiği kuramları ışığında değerlendirir.
    2-Disiplinler arası okuma ve analiz etme becerisini geliştirir.
    3-Alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle ulusal veya uluslararası ortamlarda alanında uzman diğer kişilerle tartışır.
    4-Bilimsel araştırma ve yayınlarda karşılaşılan uygulamalı veya kuramsal sorunları bireysel olarak veya bir çalışma grubu üyesi olarak somut veriler ışığında çözer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2012222
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013232
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014242
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin, ders kaynaklarının ve beklentilerin tanıtılması.
    2 Geçmişten günümüze yayıncılık. K1-Bölüm-2
    3 Bilimsel yayın-popüler yayın ayrımı. K2-Bölüm-4
    4 Bilimsel araştırma prensiplerinin öğrenilmesi, bir araştırmanın nicel ve nitel olarak ele alınması. K2-Bölüm-3
    5 Literatür Araştırma Teknikleri, Peyzaj Mimarlığı Çalışmalarında Araştırma Teknikleri. K3-Bölüm-5
    6 Bilimsel araştırma ve yayın alanlarında karşılaşılan uygulamalı veya kuramsal sorunlar. K4-Bölüm-1
    7 Etik bir araştırmacı ve etik davranışın genel çerçevesi ve olgusal olarak etik teorisi. K5-Bölüm-2
    8 Etik standartlar. K6-Bölüm-4
    9 Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler (intihal, sahtecilik, çarpıtma, tekrar yayım, dilimleme, haksız yazarlık) ve önlemleri-I. K6-Bölüm-5
    10 Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler (intihal, sahtecilik, çarpıtma, tekrar yayım, dilimleme, haksız yazarlık) ve önlemleri-II. K7-Bölüm-6
    11 İyi ve kötü örneklerin okunması ve Değerlendirilmesi-I.
    12 İyi ve kötü örneklerin okunması ve Değerlendirilmesi-II.
    13 Uygulama çalışmaları-I.
    14 Uygulama çalışmaları-II.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Towne, L., Wise, L.L., and. Winters, T.M. (2005). Advancing Scientific Research In Education. The National Academies Press 500 Fifth Street, N.W. Washington, DC 20001. ISBN 0-309-54598-6. K2. Cargill, M. and O?Connor, P. (2009). Writing Scientific Research Articles. Wiley-Blackwell. ISBN 978-1-4051-8619-3. K3. Dawson, C. (2002). A Practical Guide to Research Methods. How To Books Ltd, UK. K4. Speight, J.G. and Foote, R. (2011). Ethics in Science and Engineering. Scrivener Publishing LLC. ISBN 978-0-470-62602-3. K5. Resnik, D.B. (2005). The Ethıcs Of Science. Taylor & Francis Library, 2005. ISBN 0-203-97906-0. K6. D?Angelo, J. (2012). Ethics in Science, Ethical Misconduct in Scientific Research. CRC Press, Taylor & Francis Group, LLC. K7. Karagöz, Y. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. Basım, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilimsel araştırmalarda uygulanabilecek ileri araştırma yöntemlerinin, etkili yazım tekniklerinin ve bilimsel araştırmaların kavramsal ve uygulama çerçeveleri kapsamında tanımlayıcı, ilişkisel, nedensel ve karşılaştırmalı analiz ve yaklaşımlarının geliştirilmesidir.
    Dersin İçeriği Bilimsel araştırma ve çalışmalar, yürütülen bilimsel faaliyetler, etkili yazım teknikleri, desteklenen ve/veya yürütülen bilimsel araştırma-geliştirme projeleri ve lisansüstü eğitim süresince yapılan bilimsel yayınlar için araştırma etiği konuları, yayınlanan veya yayınlanmak üzere gönderilen her türlü yayınla ilgili etik sorunlar ve etik ihlalleri konularıdır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 4
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 4
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. -
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. 4
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster