Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; kapsamı ve önemi.
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-3, K4-Bölüm-4, K5-Bölüm-5
|
2
|
Peyzaj, çevre, kentsel çevre, algı, estetik ve peyzaj estetiği ile ilgili tanımlar.
|
K1-Bölüm-1, K1-Bölüm-2, K5-Bölüm-1, K5-Bölüm-3
|
3
|
Estetiğin tarihsel gelişimi.
|
K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-5
|
4
|
Sanat, güzel sanatlar, görsel sanatlar, plastik sanatlarla ilgili kavramlar ve sanat eseri olarak kentler.
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-3
|
5
|
Estetik ve sanat ilişkisi
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-3
|
6
|
Görsel eleman ve plastik sanatların kent silueti, çevre ve peyzaj tasarımına katkılarının değerlendirilmesi.
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-7, K5-Bölüm-6
|
7
|
Kentsel imaj ve kent kimliği açısından estetik çevre oluşumu kriterleri.
|
K4-Bölüm-1, K4-Bölüm-3
|
8
|
Peyzaj mimarlığında bir değerlendirme ölçütü olarak estetik.
|
K1-Bölüm-1, K1-Bölüm-2
|
9
|
Peyzaj mimarlığında estetik değerlendirme kriterleri; kültürel kriterler.
|
K1-Bölüm-1, K1-Bölüm-2, K5-Bölüm-4, K5-Bölüm-5
|
10
|
Peyzaj mimarlığında estetik değerlendirme kriterleri; algısal davranışsal kriterler.
|
K1-Bölüm-1, K1-Bölüm-2
|
11
|
Peyzaj mimarlığında estetik değerlendirme kriterleri; çevresel imaj kriterleri.
|
K1-Bölüm-1, K1-Bölüm-2
|
12
|
Peyzaj mimarlığında estetik değerlendirme kriterleri; anlamsal kriterler.
|
K1-Bölüm-1, K1-Bölüm-2
|
13
|
Estetik kalitenini doğal ve kültürel peyzajlarda örneklenmesi (ulusal/uluslararası).
|
K1-Bölüm-1, K1-Bölüm-2
|
14
|
Ödev Sunumları.
|
K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-3, K4-Bölüm-4, K5-Bölüm-5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Nazan KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Carlson, A. (2000). Aesthetics and the Environment: The Appreciation of Nature, Art and Architecture. Routledge, Taylor&Francis Group, 247pp., New York.
K2. Lukacs G. (1978). Estetik I, Çeviren: Ahmet Cemal, Payel Yayınları: 49, Bilgi Dizisi: 29, Payel Yayınevi, 325s., İstanbul.
K3. Lukacs G. (1981). Estetik II, Çeviren: Ahmet Cemal, Payel Yayınları: 54, Bilgi Dizisi: 8, Payel Yayınevi, 335s., İstanbul.
K4. Lynch, K. (2015). Kent İmgesi, Çeviren: İrem Başaran, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 215s., İstanbul.
K5. Bourassa, S.C. (1991). The Aesthetics of Landscape. Belhaven Press; First Edition, 168pp., London.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Estetik değerlerin peyzaj mimarlığı açısından önemini vurgulamak ve buna yönelik peyzaj tasarım bilincini oluşturmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Estetik ve peyzaj estetiği ile ilgili tanımlar, peyzaj mimarlığında estetik ve algı kavramları, kent imgesi/imajı, kent kimliği kavramları ve kent estetiği ile ilişkisi, tarihi süreç içinde kent estetiğinin gelişimi, felsefe/sanat ve bilimde estetik, peyzaj mimarlığı ile estetik kuralları ve eğilimlerinin ilişkilendirilmesi, peyzaj mimarlığında estetik değerlendirme kriterleri, kentsel peyzaj tasarım uygulama örnekleri (ulusal ve uluslararası) ve peyzaj estetiği ilişkisidir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır.
|
-
|
2
|
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
3
|
Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar.
|
4
|
4
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar.
|
-
|
5
|
Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar.
|
3
|
6
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
3
|
8
|
Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir.
|
-
|