ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaya Mekânları Peyzaj Tasarımı PEY603 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaya mekânlarının önemini ve yararlarını tanımlar.
    2-Yaya mekânları tasarım ilkelerini uygular.
    3-Yaya mekânlarında karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm yolları geliştirir.
    4-Yaya mekânları tasarımında peyzaj mimarının rolü ve önemini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2012222
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013232
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014242
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; kapsamı ve önemi. K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-3, K4-Bölüm-4, K5-Bölüm-5
    2 Yaya mekânları ile ilgili temel tanım ve kavramlar. K1-Bölüm-1
    3 Yaya mekânlarının tarihi süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi (Dünya`da). K1-Bölüm-1
    4 Yaya mekânlarının tarihi süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi (Türkiye`de). K2-Bölüm-1
    5 Yaya mekânlarının oluşturulma amaçları-I. K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-1
    6 Yaya mekânlarının oluşturulma amaçları-II. K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-1
    7 Yaya mekânlarının önemi, işlevleri ve sınıflandırılması. K1-Bölüm-1, K1-Bölüm-2, K4-Bölüm-1
    8 Yaya mekânlarını biçimlendiren özellikler-I. K2-Bölüm-3
    9 Yaya mekânlarını biçimlendiren özellikler-II. K2-Bölüm-3
    10 İşlevsel ve teknik donatımlar. K2-Bölüm-4
    11 Yaya mekânlarının tasarım ilkeleri. K2-Bölüm-5
    12 Yaya mekânlarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. K2-Bölüm-6
    13 Yaya mekânları peyzaj tasarımı örneklerinin irdelenmesi. K4-Bölüm-1, K4-Bölüm-2, K4-Bölüm-3
    14 Ödev sunumları. K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-3, K4-Bölüm-4, K5-Bölüm-5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Nazan KELEŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Carr, S., Francis, M., Rivlin, L.G., Stone, A.M. (1992). Public Space. New York: Cambridge University Press, USA. K2. Kuntay, O. (1994). Yaya Mekânı. Ayıntap Yayıncılık, 91s., Ankara. K3. Brambilla, R. and Longo G. (1977). For Pedestrians Only: Planning, Design and Management of Traffic Zones. Watson-Guptill Publications, New York. K4. Uffelen, C.V. (2015). Pedestrian Zones: Car-Free Urban Spaces. Braun Publishing AG, 272pp., Switzerland.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaya mekânlarına yönelik temel kavramlar ile yaya mekânları tasarım ilkelerinin belirlenerek sorunların ortaya konulması ve bu sorunlara yönelik çözüm yollarının öğrenilmesidir.
    Dersin İçeriği Yaya mekânları ile ilgili temel tanım ve kavramlar, yaya mekânlarının tarihi süreç içerisindeki değişimi ve gelişimi, yaya mekânlarının oluşturulma amaçları, önemi, işlevleri ve sınıflandırılması, yaya mekânlarını biçimlendiren özellikler, yaya mekânlarının tasarım ilkeleri ile kentsel alanlarda güvenli, konforlu ve taşıt trafiğinden kısmen veya tamamen arındırılmış yaya ölçeğinde açık mekânlar sunmak amacıyla yapılmış peyzaj mimarlığı alanındaki uygulamalar (ulusal/uluslararası) ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm yollarıdır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 4
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 4
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. 3
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. -
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. 4
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster