ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Aquatik Bitkiler ve Peyzaj Mimarlığında Kullanımları PEY607 GÜZ-BAHAR 2+1 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aquatik bitkilerle ilgili gerekli bilgileri tanımlar.
    2-Peyzaj mimarlığında aquatik bitkileri analiz eder.
    3-Önemli aquatik bitkileri çoğaltarak biyolojik özelliklerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3012525
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   183
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,1 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aquatik bitkilerin genel özellikleri ve habitatları. K2-Bölüm-1
    2 Dünya`da ve Türkiye`de aquatik bitkilerin yeri ve önemi. K1-Bölüm-1, K2-Bölüm-2
    3 Türkiye için önemli bazı aquatik bitkiler ve morfolojik özellikleri. K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-3
    4 Aquatik bitkilerin üretimi. K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-4
    5 Aquatik bitkilerin sınıflandırılması-I. K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-5
    6 Aquatik bitkilerin sınıflandırılması-II. K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-5
    7 Peyzaj mimarlığında aquatik bitkilerin kullanımı. K2-Bölüm-6
    8 Peyzaj mimarlığında aquatik bitkilerin seçimi (Çevre koşullarına uygunluk). K2-Bölüm-7
    9 Peyzaj mimarlığında aquatik bitkilerin seçimi (Görsel özellik taşıması). K2-Bölüm-8
    10 Peyzaj mimarlığında aquatik bitkilerin seçimi (Fitokimyasal özellik taşıması). K2-Bölüm-9
    11 Peyzaj mimarlığında aquatik bitkilerin seçimi (Sakinleştirici ve cezp edici özelliğinin olması). K2-Bölüm-10
    12 Peyzaj mimarlığında aquatik bitkilerin seçimi (Peyzajda renk psikolojisi sağlaması). K2-Bölüm-11
    13 Örnek çalışmaların öğrenciler tarafından değerlendirilmesi-I.
    14 Örnek çalışmaların öğrenciler tarafından değerlendirilmesi-II.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Nuray ÇİÇEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Cirik, Ş. ve Cirik, S. (1999). Su bitkileri (deniz bitkilerinin biyolojisi ekolojisi yetiştirme teknikleri) Ders Kitabı. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No:58. K2. Ebcioğlu, N. (2008). Su bitkileri. İnkılap Kitabevi, 136 s.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Aquatik bitkiler ve peyzaj mimarlığında kullanımları ile ilgili bilgilerin sağlanması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Su bitkilerinin estetik ve işlevsellikleri, ekolojik isteklerini, genel özellikleri ve bakım çalışmalarını inceleyerek, görsel özelliklerinden yararlanarak peyzaj mimarlığı ilkeleri doğrultusunda su bitkileri kullanılarak yapılmış örnekleri değerlendirmektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 4
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 3
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. -
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. -
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster