Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ekosistem neden onarılmalıdır?
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Restorasyonun tanımı.
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
İzleme ve adaptasyon yönetimi.
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Uygulama teknik gezisi.
|
|
5
|
Arazi şekli.
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-2
|
6
|
Hidroloji.
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4, K3-Bölüm-4
|
7
|
Toprak kalitesi.
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-6
|
8
|
Su kalitesi.
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-5, K3-Bölüm-6
|
9
|
Bitkilendirme.
|
K1-Bölüm-7, K2-Bölüm-6
|
10
|
Yaban hayatı.
|
K1-Bölüm-7, K2-Bölüm-6
|
11
|
Yasal durum.
|
K1-Bölüm-8
|
12
|
Restorasyon ekonomisi.
|
K1-Bölüm-8
|
13
|
Örnek çalışma.
|
|
14
|
Uygulama teknik gezisi.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Ali Uğur ÖZCAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Holl, K. (2020). Primer of ecological restoration. Island Press.
K2. Rieger, J., Stanley, J., & Traynor, R. (2014). Project planning and management for ecological restoration (pp. 7-11). Washington, DC: Island Press.
K3. Clewell, A. F., & Aronson, J. (2012). Ecological restoration: principles, values, and structure of an emerging profession. Island Press.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders, öğrencilere etkili ve başarılı ekosistem restorasyonu için bilime dayalı entegre bir bilgi ve beceri bütünü sağlamayı hedeflemektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Habitatların parçalanması, bozulması ve yok olma hızı insan ihtiyaçlarının daha ilerisine gitmektedir. Bozulmuş ekosistemlerin farklılığı, bunların restorasyonunda farklı algoritmalar içermesinden dolayı oldukça zordur. Dünyada ekosistemlerin restorasyonu konusunda ekosistem bilimi, yönetimi ve tasarımı konusunda uzmanlar gerekli olacaktır. Bu ders, peyzaj yönetimi ve planlaması çalışmak isteyen öğrencilere farklı bir bakış açısı getirecektir. Ders kapsamında yüksek dağ habitatlarından akarsu koridorlarına kadar çok farklı habitatlarda yapılmış restorasyonlar ele alınacaktır. Böylece, ekosistemlerin karmaşık dinamiklerinin anlaşılması ve de biyoçeşitlilik ve sistemin işlevselliğini arttırmaya yönelik farklı restorasyon uygulamalarının öğrenilmesi öğrencinin her bir vakaya yaklaşımını farklılaştıracaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır.
|
4
|
2
|
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
3
|
Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar.
|
-
|
4
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar.
|
4
|
5
|
Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar.
|
-
|
6
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
3
|
7
|
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
8
|
Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir.
|
-
|