ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Planlama ve Tasarımda Katılımcı Yaklaşımlar PEY612 GÜZ-BAHAR 2+1 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Planlamada katılımcı yaklaşımları uygular.
    2-Tasarımda katılımcı yaklaşımları yorumlar.
    3-Katılımın anahatlarını gösterir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler3011818
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Katılım kavramı. K1-Bölüm-1
    2 Katılım kavramının ortaya çıkışı, tarihçesi. K1-Bölüm-1
    3 Katılımın amaçları ve kullanım alanları. K1-Bölüm-2
    4 Planlama ve tasarım ilişkisi ve süreçler. K1-Bölüm-3, K4-Bölüm-1
    5 Katılım ilke ve düzeyleri. K2-Bölüm-1
    6 Katılım yöntemleri. K2-Bölüm-2
    7 Katılımda yer alan aktörler. K2-Bölüm-3
    8 Katılımcı sınıflaması. K3-Bölüm-1
    9 Katılım türleri, katılımın önündeki engel ve riskler. K3-Bölüm-2
    10 Paydaş analizi ve paydaş kategorizasyonunda unutulmaması gereken temel ilkeler. K3-Bölüm-3
    11 Katılımcı demokrasi ve sivil toplum ilişkisi.. K3-Bölüm-3
    12 Uygulanmış planlama çalışmalarında katılıma örnekler. K3-Bölüm-4
    13 Uygulanmış tasarım çalışmalarında katılıma örnekler. K4-Bölüm-2
    14 Ödev sunumları.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Umut PEKİN TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Schubotz, D. (2020). Participatory Research: Why and How to Involve People in Research. Sage Publications Ltd. (1st ed). London. K2. Slocum, N. (2003). Participatory Methods Toolkit A practitioner?s manual. King Baudouin Foundation Flemish Institute for Science and Technology Assessment. K3. Karagöz, D. (2010). Toplum Odaklı Kalkınma, Katılımcı Planlama ve Yaşam Kalitesi. Odtü Yayınları. K4. Bødker, S., Dindler, C., Iversen, O. S. & Smith, R.C. (2022). Participatory Design. Springer Nature Switzerland AG.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Planlama ve tasarımda katılımcı yaklaşımın uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Planlama ve tasarım çerçevesinde katılımcılık kavramı, amaçları, ilkeleri ve düzeyleri, katılımcı yaklaşım ve yöntemleri, katılımda aktörler ve karar verme süreçleri ele alınmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 3
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. -
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. -
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. -
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. 3
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster