ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk, Oyun ve Doğa PEY613 GÜZ-BAHAR 2+1 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Oyun alanlarını çocuklarda doğa bilincini sağlayacak biçimde dizayn eder.
    2-Oyun alanlarında standartlara uygun güvenlik kurallarını uygular.
    3-Oyun alanlarında yaratıcı ve öğretici oyunu destekler.
    4-Tasarımda uygun malzemeleri kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler3011818
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk ve oyunun tanımı, özellikleri. K1-Bölüm-1
    2 Oyun alanlarının tarihçesi. K1-Bölüm-1
    3 Çocuk gelişimi ve oyun ilişkisi. K1-Bölüm-2
    4 Çocuklarla doğa arasındaki yeni ilişki. K2-Bölüm-1
    5 Doğanın çocuk gelişimindeki önemi. K2-Bölüm-2
    6 Doğanın öğretici özellikleri, doğayla ilişki kurmanın yolları. K2-Bölüm-4
    7 Oyun alanı tasarım kriterleri-I. K1 Bölüm-2
    8 Oyun alanı tasarım kriterleri-II. K1-Bölüm-2
    9 Canlı malzeme kullanımı. K1-Bölüm-3
    10 Cansız malzeme kullanımı. K1-Bölüm-3
    11 Oyun alanlarında güvenlik. K3-Bölüm-2
    12 Uygulama örnekleri. K1-Bölüm-4
    13 Doğada basit oyun önerileri. K2-Bölüm-8
    14 Ödev sunumları.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Umut PEKİN TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tai, L., Haque, M., McLellan, G. & Knight E. (2006). Designing Outdoor Environments for Children: Landscaping Schoolyards, Gardens, and Playgrounds. (1st ed). McGraw Hill Companies. K2. Louv, R. (2010). Doğadaki Son Çocuk: Çocuklarımızdaki Doğa Yoksunluğu Ve Doğanın Sağaltıcı Gücü. (Temürcü, C. Çev.). TÜBITAK Yayınları, Ankara. K3. Pekin Timur, U. & Timur, Ö.B. (2018). Evaluation of Barış Manço Children´s Playground to Safety Criteria. (1st ed). LAP Lambert Academic Publishing. ISBN: 978-613-9-90406-8.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Doğa ve çevre bilinci kazandıran, yaratıcı, öğretici ve güvenli oyun alanlarının yapılabilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Kentlerde doğayla uyumlu ve güvenli çocuk oyun alanları, doğayla öğrenme için tasarım, oyun alanlarında doğa ve çevre bilinci kazandıracak çözümler ve sağlıklı çocuk gelişimi ve çocuk-oyun-doğa bütünleşmesi için peyzaj mimarlığı açısından yapılması gerekenler açıklanmaktadır. Uygulanmış projeler ile dünya ve Türkiye örnekleri irdelenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 3
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. -
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. 4
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. 4
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. 3
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster