Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk ve oyunun tanımı, özellikleri.
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Oyun alanlarının tarihçesi.
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Çocuk gelişimi ve oyun ilişkisi.
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Çocuklarla doğa arasındaki yeni ilişki.
|
K2-Bölüm-1
|
5
|
Doğanın çocuk gelişimindeki önemi.
|
K2-Bölüm-2
|
6
|
Doğanın öğretici özellikleri, doğayla ilişki kurmanın yolları.
|
K2-Bölüm-4
|
7
|
Oyun alanı tasarım kriterleri-I.
|
K1 Bölüm-2
|
8
|
Oyun alanı tasarım kriterleri-II.
|
K1-Bölüm-2
|
9
|
Canlı malzeme kullanımı.
|
K1-Bölüm-3
|
10
|
Cansız malzeme kullanımı.
|
K1-Bölüm-3
|
11
|
Oyun alanlarında güvenlik.
|
K3-Bölüm-2
|
12
|
Uygulama örnekleri.
|
K1-Bölüm-4
|
13
|
Doğada basit oyun önerileri.
|
K2-Bölüm-8
|
14
|
Ödev sunumları.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Umut PEKİN TİMUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tai, L., Haque, M., McLellan, G. & Knight E. (2006). Designing Outdoor Environments for Children: Landscaping Schoolyards, Gardens, and Playgrounds. (1st ed). McGraw Hill Companies.
K2. Louv, R. (2010). Doğadaki Son Çocuk: Çocuklarımızdaki Doğa Yoksunluğu Ve Doğanın Sağaltıcı Gücü.
(Temürcü, C. Çev.). TÜBITAK Yayınları, Ankara.
K3. Pekin Timur, U. & Timur, Ö.B. (2018). Evaluation of Barış Manço Children´s Playground to Safety Criteria. (1st ed). LAP Lambert Academic Publishing. ISBN: 978-613-9-90406-8.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Doğa ve çevre bilinci kazandıran, yaratıcı, öğretici ve güvenli oyun alanlarının yapılabilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kentlerde doğayla uyumlu ve güvenli çocuk oyun alanları, doğayla öğrenme için tasarım, oyun alanlarında doğa ve çevre bilinci kazandıracak çözümler ve sağlıklı çocuk gelişimi ve çocuk-oyun-doğa bütünleşmesi için peyzaj mimarlığı açısından yapılması gerekenler açıklanmaktadır. Uygulanmış projeler ile dünya ve Türkiye örnekleri irdelenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır.
|
3
|
2
|
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
3
|
Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar.
|
4
|
4
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar.
|
4
|
5
|
Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar.
|
-
|
6
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
8
|
Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur.
|
3
|
9
|
Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir.
|
-
|