ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk, Oyun ve Doğa PEY613 GÜZ-BAHAR 2+1 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Oyun alanlarını çocuklarda doğa bilincini sağlayacak biçimde dizayn eder.
    2-Oyun alanlarında standartlara uygun güvenlik kurallarını uygular.
    3-Oyun alanlarında yaratıcı ve öğretici oyunu destekler.
    4-Tasarımda uygun malzemeleri kullanır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Umut PEKİN TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tai, L., Haque, M., McLellan, G. & Knight E. (2006). Designing Outdoor Environments for Children: Landscaping Schoolyards, Gardens, and Playgrounds. (1st ed). McGraw Hill Companies. K2. Louv, R. (2010). Doğadaki Son Çocuk: Çocuklarımızdaki Doğa Yoksunluğu Ve Doğanın Sağaltıcı Gücü. (Temürcü, C. Çev.). TÜBITAK Yayınları, Ankara. K3. Pekin Timur, U. & Timur, Ö.B. (2018). Evaluation of Barış Manço Children´s Playground to Safety Criteria. (1st ed). LAP Lambert Academic Publishing. ISBN: 978-613-9-90406-8.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Doğa ve çevre bilinci kazandıran, yaratıcı, öğretici ve güvenli oyun alanlarının yapılabilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Kentlerde doğayla uyumlu ve güvenli çocuk oyun alanları, doğayla öğrenme için tasarım, oyun alanlarında doğa ve çevre bilinci kazandıracak çözümler ve sağlıklı çocuk gelişimi ve çocuk-oyun-doğa bütünleşmesi için peyzaj mimarlığı açısından yapılması gerekenler açıklanmaktadır. Uygulanmış projeler ile dünya ve Türkiye örnekleri irdelenmektedir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster