ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Peyzaj Mimarlığında Kullanımı PEY614 GÜZ-BAHAR 2+1 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peyzaj tasarım alanını analiz eder.
    2-Uygulama için risk fayda zarar ilişkisi hesaplar.
    3-Tıbbi aromatik bitki bahçeleri için ortam koşullarını karşılaştırır.
    4-Tıbbi aromatik bir bahçe planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012222
    Proje3013232
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014242
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tıbbi aromatik bitkilerin tanımı. K1-Bölüm-1
    2 Tıbbi aromatik bitkilerin tarihçesi. K1-Bölüm-2
    3 Tıbbi aromatik bitkilerin tarih dönemlerinde kullanım olanakları. K3-Bölüm-2
    4 Tıbbi aromatik bitkilerin tarih dönemlerinde yetiştirme alanları. K3-Bölüm-5
    5 Tıbbi aromatik bitkilerin fayda ve zararları. K3-Bölüm-3
    6 Tıbbi aromatik bitkilerin tarihte peyzaj alanlarında kullanımı. K3-Bölüm-4
    7 Tıbbi aromatik bitkilerin günümüzde peyzaj alanlarında kullanımı. K2-Bölüm-5
    8 Sıcak ve kurak alanlarda kullanılabilecek tıbbi aromatik bitkiler. K2-Bölüm-6
    9 Soğuk ve yağışlı alanlarda kullanılabilecek tıbbi aromatik bitkiler.
    10 Dünya`dan tıbbi aromatik bahçe örnekleri. K2-Bölüm-5
    11 Türkiye`den tıbbi aromatik bahçe örnekleri.
    12 Tasarım çalışması-I. K2-Bölüm-7
    13 Tasarım çalışması-II. K2-Bölüm-7
    14 Tasarım çalışması-III. K2-Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Özgür Burhan TİMUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gupta, R.K. (2010). Medicinal and Aromatic Plants With Colour Plates. 622s. CBS. K2. Salaria, Dr. A.S., Salaria. Dr. B.S. (2017). Asha Book House. K3. Abdy, A. (1982). The History of Medicinal and Aromatic Plants. Hamdard Foundation Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders, öğrencilerin peyzaj tasarımda tıbbi aromatik bitkileri, peyzaj bütünlüğünü bozmadan etkili ve başarılı bir şekilde kullanabilmeleri için tecrübe edinmelerini hedeflemektedir.
    Dersin İçeriği Tarihin her döneminde sağlık üzerine faydalarından dolayı yetiştirilen tıbbi aromatik bitkiler aynı zamanda doğal ve estetik peyzajlar oluşturabilmektedir. Ders kapsamında, tıbbi aromatik bitkiler yaşam koşulları ve ekolojik istekleri ile birlikte tanıtılmakta ve peyzaj mimarlığında kullanımları değerlendirilmektedir. Uygulama aşamasında Türkiye?deki tıbbi aromatik bitki bahçeleri irdelenmekte ve uygulama alanında yapılan denemelerle birlikte tasarım önerileri geliştirilmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 4
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 3
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. -
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. 4
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster