Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Özel eğitime tarihsel bakış
|
K1, Bölüm 1, K2 Bölüm 1
|
2
|
Günümüzde özel eğitimin Dünyada ve Türkiyede durumu
|
K1, Bölüm 2, K2 Bölüm 2
|
3
|
Özel eğitimde temel kavramlar
|
K1, Bölüm 3, K2 Bölüm 3
|
4
|
Özel eğitimin amaç ve ilkeleri
|
K1, Bölüm 4, K2 Bölüm 4
|
5
|
Zihinsel yetersizliği olan çocuklar
|
K1, Bölüm 5, K2 Bölüm 5
|
6
|
İşitme yetersizliği olan çocuklar
|
K1, Bölüm 6, K2 Bölüm 6
|
7
|
Görme yetersizliği olan çocuklar
|
K1, Bölüm 7, K2 Bölüm 7
|
8
|
Bedensel yetersizliği olan çocuklar
|
K1, Bölüm 8, K2 Bölüm 8
|
9
|
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar
|
K1, Bölüm 9, K2 Bölüm 9
|
10
|
Üstün yetenekli çocuklar
|
K1, Bölüm 10, K2 Bölüm 10
|
11
|
Özel gereksinimli çocuklar için eğitim programları
|
K3 Bölüm 1
|
12
|
Özel gereksinimli çocuklar ve aile
|
K3 Bölüm 2
|
13
|
Özel gereksinimli çocuklarla yapılmış çalışmaların incelenmesi
|
K3 Bölüm 3
|
14
|
Özel gereksinimli çocukların aileleri ile yapılmış çalışmaların incelenmesi
|
K3 Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Greenspan, I.S.,Wieder, S., Simons, R. ( 2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul.
K2. Edt. Baykoç, N., (2011) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Yayınları, Ankara.
K3. Edt. Diken, H.İ., (2012) Özel Eğitimde Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayınları, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreci, özel eğitime gereksinimi olan çocuklara yönelik bireysel ve grup eğitim programları, özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Özel eğitimde temel kavramlar, özel eğitime tarihsel bakış, günümüzde özel eğitimin Dünyada ve Türkiye`de durumu, özel eğitimin amaç ve ilkeleri, özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı, özel gereksinimli çocukların aileleri, işitme engelli çocuklar, görme engelli çocuklar, öğrenme güçlüğü olan çocuklar, üstün yetenekli çocuklar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
-
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
4
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
4
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
3
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
5
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
4
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
4
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
5
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
-
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
3
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
-
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
5
|