ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Oyun ÇG504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar.
    2-Oyunla ilgili kuramları tartışır.
    3-Oyun türlerini sınıflandırır.
    4-Gelişimi destekleyen oyunlar planlar.
    5-Oyuncak ve oyun materyalleri geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2522040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2513030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Oyunun tanımı ve tarihçesi
    2 Oyunla ilgili kuramlar
    3 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri
    4 Oyunun çocuğa gelişimine katkıları
    5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları
    6 Oyuncak ve oyun materyalleri
    7 Oyuncak güvenliği
    8 Oyuncak güvenliğinde dikkat edilmesi gereken hususlar
    9 Gelişim alanlarını destekleyici oyun
    10 Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme
    11 Gelişim alanlarını destekleyici oyun önerme
    12 Oyun alanı düzenleme
    13 Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneriler
    14 Oyun alanı düzenleme ve geliştirme
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul
    Yardımcı Kitap Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA.
    Dersin Amacı Çocuk gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Oyunun tanımı ve tarihçesi, oyunla ilgili kuramlar, oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri, oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları, oyuncak ve oyun materyalleri, oyuncak güvenliği, oyuncak güvenliği, gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme, oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 2
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. -
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. -
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. 4
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. 3
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. 4
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. -
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. 3
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. -
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. -
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. 4
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 2
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 4
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster