Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Oyunun tanımı ve tarihçesi
|
K1, Sayfa 9-79
|
2
|
Oyun kuramları
|
K2, Bölüm 3, Sayfa 49-63
|
3
|
Oyun türleri
|
K2, Bölüm 4, Sayfa 67-119
|
4
|
Gelişim ve öğrenmede oyunun rolü
|
K3, Bölüm 4, Sayfa 124-128
|
5
|
Öğrenme ortamı olarak oyun
|
K3, Bölüm 9, Sayfa 297-301
|
6
|
Oyun yoksunluğu
|
K4, Bölüm 23, Sayfa 699-721
K8, Bölüm 8, Sayfa 125
YK1, Link
|
7
|
Oyuna sosyokültürel bakış
|
K5, Kısım 2, Bölüm 2-3-4-5-6-7-8-9, Sayfa 65-171
|
8
|
Açık havada oyun
|
K6, Bölüm 2-3. Sayfa 13-37
|
9
|
Oyunun teşvik edilmesinde öğretmen rolü
|
K7, Kısım 4, Bölüm 1, Sayfa 299
|
10
|
Oyuna yetişkin müdahalesi
|
YK1, Video
|
11
|
Oyunbazlık, yaratıcılık ve mizah
|
K8, Bölüm 5-8-9 Sayfa 76-89; 116-129; 132-139
|
12
|
Oyunbazlık, yaratıcılık ve mizah-2
|
K8, Bölüm 5-8-9 Sayfa 76-89; 116-129; 132-139
|
13
|
Oyuncaklar ve esnek parçalar
|
YK2, Öğretim Üyesinin ders notları, ALMS sistemi
|
14
|
Aileler için oyun becerileri
|
K9, Sayfa 21-185
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Nihan Feyman Gök
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Fatma Akyürek-Gül Özturanlı. (2013). Saraydan Sokağa Oyun, Kabalcı Yayıncılık.
K2. Ed. Hülya Gülay Ogelman (2019). Erken Çocukluk Döneminde Oyun, Eğiten Kitap.
K3. Sue Bredekamp ( 2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili, Uygulamalar, (Çev. H.Zeynep İnan&Taşkın İnan). Nobel Yayıncılık.
K4. Ed. Hülya Gülay Ogelman. (2021). Sosyal ve Duygusal Gelişim. Eğiten Kitap.
K5. Artin Göncü (2019). Oyunda Büyümek. Koç Üniversitesi Yayınları.
K6. Karen Miller (1989). Outside Play and Learning Book. Gryphon House Publication.
K7. George Morrison. (2021). Günümüzde Erken Çocukluk Eğitimi. (Çev. Sibel Sönmez). Nobel Yayınları.
K8. Patrick Bateson & Paul Martin. (2014). Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon. (Çev. Songül Kırgezen). Ayrıntı Yayınları.
K9. Aletha J. Solter. (2017). Oyun Oynama Sanatı. (Çev. Türe Özer) Doğan Kitap.
|
Yardımcı Kitap
|
YK. 1. ÇAKÜ Youtube Kanalı, https://www.youtube.com/watch?v=j1IeiapMoT4
YK2. Öğretim Üyesinin Ders Notları, ALMS Sistemi.
|
Dersin Amacı
|
Çocuğun büyüme, gelişme, öğrenme ve iyi olma sürecinde önemli bir yer tutan oyun oynama eylemi üzerine kapsamlı bir anlayış geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Oyunun tanımı ve tarihçesi, oyunla ilgili kuramlar, oyun türleri, oyunun gelişim ve öğrenmedeki rolü, öğrenme ortamı olarak oyun, oyun yoksunluğu, oyuna sosyokültürel bakış, açık havada oyun, oyunu teşvik etmede öğretmenin rolü, Oyuna yetişkin müdahalesi, oyunbazlık, yaratıcılık ve mizah ilişkisi, oyuncaklar ve esnek parçalar, ebeveynler için oyun becerileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
3
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
4
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
3
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
4
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
4
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
5
|