Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Oyunun tanımı ve tarihçesi
|
|
2
|
Oyunla ilgili kuramlar
|
|
3
|
Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri
|
|
4
|
Oyunun çocuğa gelişimine katkıları
|
|
5
|
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları
|
|
6
|
Oyuncak ve oyun materyalleri
|
|
7
|
Oyuncak güvenliği
|
|
8
|
Oyuncak güvenliğinde dikkat edilmesi gereken hususlar
|
|
9
|
Gelişim alanlarını destekleyici oyun
|
|
10
|
Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme
|
|
11
|
Gelişim alanlarını destekleyici oyun önerme
|
|
12
|
Oyun alanı düzenleme
|
|
13
|
Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneriler
|
|
14
|
Oyun alanı düzenleme ve geliştirme
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul
Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul
Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London.
Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA.
|
Dersin Amacı
|
Çocuk gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Oyunun tanımı ve tarihçesi, oyunla ilgili kuramlar, oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri, oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları, oyuncak ve oyun materyalleri, oyuncak güvenliği, oyuncak güvenliği, gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme, oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
2
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
4
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
3
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
4
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
3
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
4
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
2
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
4
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
-
|