Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaratıcılık ile ilgili kavramları
|
|
2
|
Yaratıcılığın gelişim süreci
|
|
3
|
Yaratıcılığın gelişiminde etkili olan etmenler
|
|
4
|
Çocuklara yönelik farklı sanat alanları
|
|
5
|
Çocuk resimlerinin aşamaları ve özellikleri
|
|
6
|
Yaratıcılık ile sanat arasındaki ilişki
|
|
7
|
Yaratıcılıkta aile ve sanatın önemi
|
|
8
|
Yaratıcılık ve sanatın çocuk üzerinde etkileri
|
|
9
|
Sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar
|
|
10
|
Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlikleri
|
|
11
|
Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sınıf etkinlikleri
|
|
12
|
Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun yaratıcı materyaller
|
|
13
|
Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma
|
|
14
|
Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Darıca, N. 1993.Okulöncesi Dönemde Sanat Eğitimi. 9. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri.Ya-Pa Yayınları, Ankara.
Abacı, O. 2000. Okulöncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Aral, N. ve Can Yaşar, M. 2009. Sanat Eğitimi. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu) s.203-306, Kriter Yayınları, İstanbul.
Artut, K. 2001. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
Fox, J. E. & Schirrmacher, R. 2014. Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi. N. Aral ve G. Duman (Çev. Ed.). Nobel Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
San, İ. 1985. Sanat ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları, Ankara.
Sert, S. 2005. Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Yavuzer H. 1997. Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Yaratıcılık ve sanata ilişkin temel kavramlar, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılık üzerinde etkili olan faktörler, farklı sanat alanları ve çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve yaratıcı sanat etkinlikleri hazırlama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yaratıcılık ile ilgili kavramları, yaratıcılığın gelişim süreci, yaratıcılığın gelişiminde etkili olan etmenler, çocuklara yönelik farklı sanat alanları, çocuk resimlerinin aşamaları ve özellikleri, yaratıcılık ile sanat arasındaki ilişki, yaratıcılıkta aile ve sanatın önemi, yaratıcılık ve sanatın çocuk üzerinde etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlikleri, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sınıf etkinlikleri, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun yaratıcı materyaller, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
3
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
4
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
-
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
3
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
4
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
4
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
2
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
-
|