Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Medya, iletişim, toplum ve kültür ilişkisi
|
|
2
|
Çocuklarda medya kullanımına ilişkin istatistikler
|
|
3
|
Medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri
|
|
4
|
Çocuklar ve radyo-televizyon
|
|
5
|
Çocuklar ve bilgisayar
|
|
6
|
Çocuklar ve güvenli internet kullanımı
|
|
7
|
Çocuklar ve bilgisayar oyunları
|
|
8
|
Çocuklar ve sosyal medya kullanımı
|
|
9
|
Medya okuryazarlığı
|
|
10
|
Çocuklar ve gazete-dergi okuma ve okuma kültürü oluşturma
|
|
11
|
Anne-babaların ve eğitimcilerin sorumlulukları
|
|
12
|
Çocuklara, anne-babalara ve eğitimcilere öneriler
|
|
13
|
Çocuk ve medya stratejisi ve uygulamalar
|
|
14
|
Çocuk ve medya ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ayas, T. ve Horzum, B.H. (2016). Teknolojinin Olumsuz Etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık.
Bilici, İ.E. (2014). Medya Okuryazarlığı ve Eğitim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Cicco, E.,Farmer, M. and Hargrave, J. (2001). Using the Internet in Secondary Schools. Staylus Publishing. U.S.A. Ertürk, Y.D. ve Akkor-Gül, A. (2006). Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin Medya Okuryazarı Olun. Ankara: Nobel Yayın.
İçin-Akçalı, S. (2015). Çocuk ve Medya. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Odabaşı, F.H., Kabakçı, I. ve Çoklar, A. (2007). İnternet, Çocuk ve Aile. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Strasburger, V.C. and Wilson B.J. (2002). Children, Adolescents, and the Media. Sage Publications. Thousand Oaks. U.S.
|
Dersin Amacı
|
Çocuklarda medya kullanımı, medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, radyo-televizyon, bilgisayar, internet kullanımına yönelik dikkat edilmesi gereken noktalar, medya okuryazarlığı, anne-baba ve eğitimcilere düşen sorumluluklar ile ilgili yeterlilik kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Medya, iletişim, toplum ve kültür ilişkisi, çocuklarda medya kullanımına ilişkin istatistikler, medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, çocuklar ve radyo-televizyon, çocuklar ve bilgisayar, çocuklar ve güvenli internet kullanımı, çocuklar ve bilgisayar oyunları, çocuklar ve sosyal medya kullanımı, medya okuryazarlığı, çocuklar ve gazete-dergi okuma ve okuma kültürü oluşturma, anne-babaların ve eğitimcilerin sorumlulukları, çocuklara, anne-babalara ve eğitimcilere öneriler, çocuk ve medya stratejisi ve uygulamalar
, çocuk ve medya ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
3
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
-
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
3
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
3
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
4
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
2
|