ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Medya ÇG509 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Medya çocuk ilişkisini değerlendirir.
    2-Medyanın çocuklar üzerindeki etkisini tartışır.
    3-Medya ve teknolojinin çocuk üzerindeki olumsuz etkilerine yönelik stratejiler planlar.
    4-Medya okuryazarlığı ve uygulamaları değerlendirir.
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Gül Kadan

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
    Kaynaklar K1. Ayas, T. ve Horzum, B.H. (2016). Teknolojinin Olumsuz Etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık. K2. Bilici, İ.E. (2014). Medya Okuryazarlığı ve Eğitim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Odabaşı, F.H., Kabakçı, I. ve Çoklar, A. (2007). İnternet, Çocuk ve Aile. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
    Dersin Amacı Çocuklarda medya kullanımı, medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, radyo-televizyon, bilgisayar, internet kullanımına yönelik dikkat edilmesi gereken noktalar, medya okuryazarlığı, anne-baba ve eğitimcilere düşen sorumluluklar ile ilgili yeterlilik kazandırmak.
    Dersin İçeriği Medya, iletişim, toplum ve kültür ilişkisi, çocuklarda medya kullanımına ilişkin istatistikler, medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, çocuklar ve radyo-televizyon, çocuklar ve bilgisayar, çocuklar ve güvenli internet kullanımı, çocuklar ve bilgisayar oyunları, çocuklar ve sosyal medya kullanımı, medya okuryazarlığı, çocuklar ve gazete-dergi okuma ve okuma kültürü oluşturma, anne-babaların ve eğitimcilerin sorumlulukları, çocuklara, anne-babalara ve eğitimcilere öneriler, çocuk ve medya stratejisi ve uygulamalar, çocuk ve medya ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster