Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ayas, T. ve Horzum, B.H. (2016). Teknolojinin Olumsuz Etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık.
K2. Bilici, İ.E. (2014). Medya Okuryazarlığı ve Eğitim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
K3. Cicco, E.,Farmer, M. and Hargrave, J. (2001). Using the Internet in Secondary Schools. Staylus Publishing. U.S.A.
K4. Ertürk, Y.D. ve Akkor-Gül, A. (2006). Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin Medya Okuryazarı Olun. Ankara: Nobel Yayın.
K5. İçin-Akçalı, S. (2015). Çocuk ve Medya. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Odabaşı, F.H., Kabakçı, I. ve Çoklar, A. (2007). İnternet, Çocuk ve Aile. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
YK2. Strasburger, V.C. and Wilson B.J. (2002). Children, Adolescents, and the Media. Sage Publications. Thousand Oaks. U.S.
|
Dersin Amacı
|
Çocuklarda medya kullanımı, medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, radyo-televizyon, bilgisayar, internet kullanımına yönelik dikkat edilmesi gereken noktalar, medya okuryazarlığı, anne-baba ve eğitimcilere düşen sorumluluklar ile ilgili yeterlilik kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Medya, iletişim, toplum ve kültür ilişkisi, çocuklarda medya kullanımına ilişkin istatistikler, medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, çocuklar ve radyo-televizyon, çocuklar ve bilgisayar, çocuklar ve güvenli internet kullanımı, çocuklar ve bilgisayar oyunları, çocuklar ve sosyal medya kullanımı, medya okuryazarlığı, çocuklar ve gazete-dergi okuma ve okuma kültürü oluşturma, anne-babaların ve eğitimcilerin sorumlulukları, çocuklara, anne-babalara ve eğitimcilere öneriler, çocuk ve medya stratejisi ve uygulamalar, çocuk ve medya ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
|