Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çevre sağlığı, sağlıklı çevre, insan-sağlık-çevre İlişkisi
|
|
2
|
İnsan-çevre ilişkisinin gelişim aşamaları
|
|
3
|
Dünyada nüfus ve tüketim
|
|
4
|
Hidroelektrik Santraller (HES)
|
|
5
|
İklim Değişikliği
|
|
6
|
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO)
|
|
7
|
Çevre etiği, çevre hakkı
|
|
8
|
Biyoetik, hayvan hakları
|
|
9
|
Biyoetik bir yaklaşım olarak vegan ve vejetaryenlik
|
|
10
|
Okul öncesi dönem için çevre eğitimi etkinliğine hazırlık
|
|
11
|
Çevre eğitimi
|
|
12
|
Çevre etiği eğitimi
|
|
13
|
Çevre etiği eğitim planlamaları
|
|
14
|
Çevre etiği eğitim planlamalarının sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bayraç A., T., vd. Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar, Orta Doğu ve Teknik Üniversitesi Toplum ve Bilim Merkezi, Ed.: Sertaç Önde, ODTÜ Yayıncılık, 2. Basım, 2011.
Çobanoğlu, N., Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, 2009.
Des Jardins J., R., Çevre Etiği, Çevre Felsefesine Giriş, Çeviren Ruşen Keleş, İmge Kitapevi, 2006.
Keleş, R. (Yayıma Hazırlayan) İnsan, Çevre, Toplum, İmge Kitapevi, 2. Baskı, Ankara, 1997.
|
Yardımcı Kitap
|
Keleş, R., Hamamcı C., Çoban, A., Çevre Politikası, Genişletilmiş 6. baskı, İmge Yayınevi, Ankara, 2009.
Kılıç, S., Çevre Etiği, Ortaya Çıkışı, Gelişimi ve Sonuçları, Orion Kitapevi, Ankara, 2008.
Önder, A., Özkan, B., Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi, Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2013.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, çevre ile ilgili temel kavramları bilmesi, doğal çevre sorunları hakkında farkındalığın gelişmesi ve çevre sorunlarının insan sağlığı ile ilişkisi kurması ve bu konuyla ilgili çocukların küçük yaşta eğitim verilmesinin önemini bilmesi ve bu yönde eğitim verme becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çevre sağlığı, sağlıklı çevre, insan-sağlık-çevre ilişkisi, insan-çevre ilişkisinin gelişim aşamaları, dünyada nüfus ve tüketim, hidroelektrik santraller (HES), iklim değişikliği, genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO), çevre etiği, çevre hakkı, biyoetik, hayvan hakları, biyoetik bir yaklaşım olarak vegan ve vejetaryenlik, okul öncesi dönem için çevre eğitimi etkinliğine hazırlık
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
-
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
-
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
2
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
3
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
2
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
3
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
5
|