ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Çevre ÇG510 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğal çevre ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Çevre sorunlarını açıklar.
    3-Çevre sorunlarının nedenlerini ve buna yönelik alınabilecek önlemleri açıklar.
    4-Çevre sorunlarının çevre hakkı ve çevre etiği açısından değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevre sağlığı, sağlıklı çevre, insan-sağlık-çevre İlişkisi K1, Bölüm 1 K2, Bölüm 1 YK1, Bölüm 1
    2 İnsan-çevre ilişkisinin gelişim aşamaları K1, Bölüm 1 K2, Bölüm 1 YK1, Bölüm 1
    3 Dünyada nüfus ve tüketim K1, Bölüm 1 K2, Bölüm 1 YK1, Bölüm 1
    4 Hidroelektrik Santraller (HES) K1, Bölüm 2 K2, Bölüm 2 YK1, Bölüm 2
    5 İklim Değişikliği K1, Bölüm 3 K2, Bölüm 3 YK1, Bölüm 3
    6 Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) K1, Bölüm 3 K2, Bölüm 3 YK1, Bölüm 3
    7 Çevre etiği, çevre hakkı K1, Bölüm 3 K2, Bölüm 3 YK1, Bölüm 3
    8 Biyoetik, hayvan hakları K1, Bölüm 3 K2, Bölüm 3 YK1, Bölüm 3
    9 Biyoetik bir yaklaşım olarak vegan ve vejetaryenlik K1, Bölüm 4 K2, Bölüm 5 YK1, Bölüm 4
    10 Okul öncesi dönem için çevre eğitimi etkinliğine hazırlık K1, Bölüm 5 K2, Bölüm 6 YK1, Bölüm 5
    11 Çevre eğitimi K1, Bölüm 5 K2, Bölüm 6 YK1, Bölüm 5
    12 Çevre etiği eğitimi K1, Bölüm 5 K2, Bölüm 6 YK1, Bölüm 5
    13 Çevre etiği eğitim planlamaları K1, Bölüm 5 K2, Bölüm 6 YK1, Bölüm 5
    14 Çevre etiği eğitim planlamalarının sunumu K1, Bölüm 5 K2, Bölüm 6 YK1, Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bayraç A., T., vd. Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar, Orta Doğu ve Teknik Üniversitesi Toplum ve Bilim Merkezi, Ed.: Sertaç Önde, ODTÜ Yayıncılık, 2. Basım, 2011. K2. Çobanoğlu, N., Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, 2009.
    Yardımcı Kitap YK1. Keleş, R., Hamamcı C., Çoban, A., Çevre Politikası, Genişletilmiş 6. baskı, İmge Yayınevi, Ankara, 2009.
    Dersin Amacı Öğrencinin, çevre ile ilgili temel kavramları bilmesi, doğal çevre sorunları hakkında farkındalığın gelişmesi ve çevre sorunlarının insan sağlığı ile ilişkisi kurması ve bu konuyla ilgili çocukların küçük yaşta eğitim verilmesinin önemini bilmesi ve bu yönde eğitim verme becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Çevre sağlığı, sağlıklı çevre, insan-sağlık-çevre ilişkisi, insan-çevre ilişkisinin gelişim aşamaları, dünyada nüfus ve tüketim, hidroelektrik santraller (HES), iklim değişikliği, genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO), çevre etiği, çevre hakkı, biyoetik, hayvan hakları, biyoetik bir yaklaşım olarak vegan ve vejetaryenlik, okul öncesi dönem için çevre eğitimi etkinliğine hazırlık
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. -
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. -
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. -
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. -
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. -
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. -
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. -
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. -
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. -
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. -
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. 4
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 3
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 4
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster