ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Çevre ÇG510 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğal çevre ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Çevre sorunlarını açıklar.
    3-Çevre sorunlarının nedenlerini ve buna yönelik alınabilecek önlemleri açıklar.
    4-Çevre sorunlarının çevre hakkı ve çevre etiği açısından değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bayraç A., T., vd. Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar, Orta Doğu ve Teknik Üniversitesi Toplum ve Bilim Merkezi, Ed.: Sertaç Önde, ODTÜ Yayıncılık, 2. Basım, 2011. K2. Çobanoğlu, N., Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, 2009.
    Yardımcı Kitap YK1. Keleş, R., Hamamcı C., Çoban, A., Çevre Politikası, Genişletilmiş 6. baskı, İmge Yayınevi, Ankara, 2009.
    Dersin Amacı Öğrencinin, çevre ile ilgili temel kavramları bilmesi, doğal çevre sorunları hakkında farkındalığın gelişmesi ve çevre sorunlarının insan sağlığı ile ilişkisi kurması ve bu konuyla ilgili çocukların küçük yaşta eğitim verilmesinin önemini bilmesi ve bu yönde eğitim verme becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Çevre sağlığı, sağlıklı çevre, insan-sağlık-çevre ilişkisi, insan-çevre ilişkisinin gelişim aşamaları, dünyada nüfus ve tüketim, hidroelektrik santraller (HES), iklim değişikliği, genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO), çevre etiği, çevre hakkı, biyoetik, hayvan hakları, biyoetik bir yaklaşım olarak vegan ve vejetaryenlik, okul öncesi dönem için çevre eğitimi etkinliğine hazırlık
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster