Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal gelişim ile ilgili temel kavramlar
|
|
2
|
Çocuklarda sosyalleşme özellikleri
|
|
3
|
Sosyal gelişim kuramları
|
|
4
|
Sosyal gelişim kuramlarının karşılaştırılması
|
|
5
|
Sosyal gelişimi etkileyen etmenler
|
|
6
|
Sosyal gelişimin desteklenmesi
|
|
7
|
Duygusal gelişim ile ilgili kavramlar
|
|
8
|
Çocuklarda duygusal tepkiler
|
|
9
|
Duygusal gelişim kuramları
|
|
10
|
Duygusal gelişim kuramlarının karşılaştırılması
|
|
11
|
Duygusal gelişim özellikleri
|
|
12
|
Sosyal gelişimi destekleyici etkinlik planlama ve tartışma
|
|
13
|
Duygusal gelişimini destekleyici etkinlik planlama ve tartışma
|
|
14
|
Sosyal ve duygusal gelişim ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
D. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk Gelişimi 1. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş.. Turan Ofset, İstanbul
Bee, H ve Boyd, D. 2009. Çocuk Gelişimi Psikolojisi. Kaknüs Psikoloji, İstanbul
Bee, H. 2000. Child and Adolescent Development (9th ed.)Boston, Pearson Custom Publishing.
|
Yardımcı Kitap
|
Güngör-Aytar, A. 2008. Toplumsal ve Duygusal Gelişim. (Edit. A. Ulusoy), s.139-178, Eğitim Psikolojisi (2. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
Senemoğlu, N. 2004. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Sosyal gelişim ile ilgili kavramlar, sosyal gelişim kuramları, çocuklarda sosyalleşme, sosyal gelişimin desteklenmesi, duygusal gelişim ile ilgili kavramlar, duygusal gelişim dönemleri, duygusal gelişim özellikleri ve duygusal gelişimin desteklenmesine yönelik yeterlilik kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal gelişim ile ilgili temel kavramlar, çocuklarda sosyalleşme özellikleri, sosyal gelişim kuramları, sosyal gelişim kuramlarının karşılaştırılması, sosyal gelişimi etkileyen etmenler, sosyal gelişimin desteklenmesi, duygusal gelişim ile ilgili kavramlar, çocuklarda duygusal tepkiler, duygusal gelişim kuramları, duygusal gelişim kuramlarının karşılaştırılması, duygusal gelişim özellikleri, sosyal gelişimi destekleyici etkinlik planlama ve tartışma, duygusal gelişimini destekleyici etkinlik planlama ve tartışma, sosyal ve duygusal gelişim ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
5
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
5
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
3
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
4
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
4
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
4
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
3
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
3
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
3
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
3
|