Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişimle ilgili kavramlar ve ilkeler
|
|
2
|
Gelişimle ilgili araştırma yöntem ve teknikleri
|
|
3
|
Gelişimi etkileyen faktörler
|
|
4
|
Çocuk gelişiminde kuramların önemi
|
|
5
|
Bilişsel gelişim kuramları
|
|
6
|
Psikoseksüel gelişim kuramları
|
|
7
|
Psiko sosyal gelişim kuramları
|
|
8
|
Ahlak gelişimi kuramları
|
|
9
|
Dil gelişimi kuramları
|
|
10
|
Psikomotor gelişim kuramı
|
|
11
|
Gelişim kuramlarının karşılaştırılması
|
|
12
|
Gelişim kuramlarının karşılaştırarak tartışılması
|
|
13
|
Çocukların gelişimlerinin çok yönlü desteklenmesi
|
|
14
|
Gelişim kuramlarına dayalı aile ve eğitimcilerin yönlendirilmesi çalışmaları
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Anonim. 2003. Gelişim ve Öğrenme. Anı Yayıncılık, Ankara.
Aral, N., G. Baran, Ş. Bulut ve S. Çimen.2000. Çocuk Gelişimi 1. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş., Turan Ofset, İstanbul.
Aral, N. ve M. Yıldız Bıçakçı.2009.Çoklu Zeka Kuramı. Eğitim Psikolojisi, (Edit. N. Aral ve T. Duman)s.409-426, Kriter Yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
Bacanlı, H. 2000. Gelişim ve Öğrenme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Bayhan, P. ve Artan, İ.2004. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları, İstanbul.
Bee, H. AndBoyd, D. 2010. TheDeveloping Child. PearsonEducation,Boston.
|
Dersin Amacı
|
Gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim kuramları ve çocukların çok yönlü gelişimlerinin desteklenmesi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimle ilgili kavramlar ve ilkeler, gelişimle ilgili araştırma yöntem ve teknikleri, gelişimi etkileyen faktörler, çocuk gelişiminde kuramların önemi, bilişsel gelişim kuramları, psikoseksüel gelişim kuramları, psikososyal gelişim kuramları, ahlak gelişimi kuramları, dil gelişimi kuramları, psikomotor gelişim kuramı, gelişim kuramlarını karşılaştırarak tartışılması, gelişim kuramlarını karşılaştırarak tartışılması, çocukların gelişimlerinin çok yönlü desteklenmesi, gelişim kuramlarına dayalı aile ve eğitimcilerin yönlendirilmesi çalışmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
5
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
3
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
3
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
3
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
3
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
3
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
3
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
3
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
2
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
3
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
-
|