Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Risk altındaki çocukları tanıma
|
|
2
|
Dünyada ve Türkiye`de risk altındaki çocukların durumu
|
|
3
|
Engelli çocuklar
|
|
4
|
Korunmaya muhtaç çocuklar
|
|
5
|
Boşanmış aile çocukları
|
|
6
|
Sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar
|
|
7
|
Sosyo-ekonomik dezavantajlı çocuklar
|
|
8
|
Doğal afet mağduru çocuklar
|
|
9
|
Savaş ve çocuklar-Göç eden çocuklar
|
|
10
|
İstismar ve ihmale uğramış çocuklar
|
|
11
|
Şiddete maruz kalan çocuklar
|
|
12
|
Kronik hastalığı olan çocuklar
|
|
13
|
Suç işleyen ve suça itilen çocuklar
|
|
14
|
Çocuk evlilikleri
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bayhan, V. (2002): Risk Toplumu , Doğu Batı, Sayı:19, Ankara.
Beck, U. (1992): Risk Society: Towards a New Modernity, Sage, London.
Doğutaş, C. (2011). Çocuklar ve Madde Bağımlılığı. Asayiş Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
Durualp, E. ve Çiçekoğlu, P. (2013). Yetiştirme Yurdunda Kalan Ergenlerin Yalnızlık Düzeylerinin İnternet Bağımlılığı ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1): 29-46.
Durualp, E., Karadut, T., Özen, E., Kul, G. ve Gül, D. (2010). Sokakta Çalışan Çocuklarda Depresif Belirtiler. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 11 (2): 161-168.
Giddens, A. (2000): Elimizden Kaçıp Giden Dünya, (Çev: O. Akınhay), Alfa Yay., İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Risk altındaki çocukların; sokak çocukları, çalışan çocuklar, boşanmış aile çocukları, tek ebeveynli çocuklar, korunmaya muhtaç çocuklar, suçlu çocuklar, sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı çocukların özellikleri, risk nedenleri, alınabilecek önlemleri ve çözüm yolları ortaya koyma ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Risk altındaki çocukları tanıma, Dünyada ve Türkiye`de risk altındaki çocukların durumu, engelli çocuklar, korunmaya muhtaç çocuklar, boşanmış aile çocukları, sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sosyo-ekonomik dezavantajlı çocuklar, doğal afet mağduru çocuklar, savaş ve çocuklar-Göç eden çocuklar, istismar ve ihmale uğramış çocuklar, şiddete maruz kalan çocuklar, kronik hastalığı olan çocuklar, suç işleyen ve suça itilen çocuklar, çocuk evlilikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
4
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
2
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
4
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
3
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
4
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
3
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
-
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
1
|