ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Hakları ÇG515 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk haklarını ve çocuk koruma yasalarını açıklar.
    2-Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları yapar.
    3-Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alır.
    4-Özel gereksinimli çocukların haklarının korunması ile ilgili önlemler alır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuğun tanımı ve çocukla ilgili yasal düzenlemeler K1, Bölüm 1
    2 Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları K1, Bölüm 2
    3 Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel ilkeleri K1, Bölüm 3
    4 Aile ve çocuk refahı K1, Bölüm 4
    5 Çocuk istismarı ve ihmali K1, Bölüm 5
    6 Çocuk istismarı ve ihmaline yönelik koruyucu önlemler K1, Bölüm 6
    7 Çocuk İşçiliği K1, Bölüm 7
    8 Suça sürüklenen çocuklar K1, Bölüm 8
    9 Boşanma ve çocuk K1, Bölüm 9
    10 Korunmaya muhtaç çocuklar K1, Bölüm 10
    11 Kronik hastalığı olan çocuklar K1, Bölüm 11
    12 Özel gereksinimli çocukların hakları K1, Bölüm 12
    13 Çocuk hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama K1, Bölüm 13
    14 Değerlendirme K1, Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akyüz, E. (2018). Çocuk hakları. Ankara: Pegem Akademi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocuk haklarına yönelik kavramlar, hukukta çocuğun yeri, çocukların yaşama, gelişme, katılım ve kültürel hakları, farklı özelliklere sahip çocukların hakları, aile, kurum ve kuruluşların çocuk haklarını koruma bakımından görevleri, çocukları koruyan yasalar hakkında bilgi sahibi olmayı sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Çocuk hakları ve hukukuna yönelik temel kavramlar, çocuk hakları ve hukukuna tarihsel bakış, Çocuk Hakları Sözleşmesi, hukukta çocuğun yeri ve yasal düzenlemeler, çocukların yaşama, gelişme, katılım ve kültürel hakları, istismar ve ihmale uğrayan, suça sürüklenen, göçmen/mülteci ve savaş mağduru, hasta ve özel gereksinimli gibi farklı özelliklere sahip çocukların hakları, özel koruma ve önlemler, aile, devlet ve diğer kurum ve kuruluşların çocuk haklarını koruma bakımından görevleri ve çocukları koruyan yasalara yer verilmiştir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 2
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. -
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. -
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. 1
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. -
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. -
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. 2
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. -
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. 1
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. 5
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 5
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 5
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster