Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuğun tanımı ve çocukla ilgili yasal düzenlemeler
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel ilkeleri
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Aile ve çocuk refahı
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Çocuk istismarı ve ihmali
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Çocuk istismarı ve ihmaline yönelik koruyucu önlemler
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Çocuk İşçiliği
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Suça sürüklenen çocuklar
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
Boşanma ve çocuk
|
K1, Bölüm 9
|
10
|
Korunmaya muhtaç çocuklar
|
K1, Bölüm 10
|
11
|
Kronik hastalığı olan çocuklar
|
K1, Bölüm 11
|
12
|
Özel gereksinimli çocukların hakları
|
K1, Bölüm 12
|
13
|
Çocuk hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama
|
K1, Bölüm 13
|
14
|
Değerlendirme
|
K1, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Akyüz, E. (2018). Çocuk hakları. Ankara: Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuk haklarına yönelik kavramlar, hukukta çocuğun yeri, çocukların yaşama, gelişme, katılım ve kültürel hakları, farklı özelliklere sahip çocukların hakları, aile, kurum ve kuruluşların çocuk haklarını koruma bakımından görevleri, çocukları koruyan yasalar hakkında bilgi sahibi olmayı sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk hakları ve hukukuna yönelik temel kavramlar, çocuk hakları ve hukukuna tarihsel bakış, Çocuk Hakları Sözleşmesi, hukukta çocuğun yeri ve yasal düzenlemeler, çocukların yaşama, gelişme, katılım ve kültürel hakları, istismar ve ihmale uğrayan, suça sürüklenen, göçmen/mülteci ve savaş mağduru, hasta ve özel gereksinimli gibi farklı özelliklere sahip çocukların hakları, özel koruma ve önlemler, aile, devlet ve diğer kurum ve kuruluşların çocuk haklarını koruma bakımından görevleri ve çocukları koruyan yasalara yer verilmiştir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
2
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
1
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
2
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
1
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
5
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
5
|