Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılamanın tanımı ve önemi
|
|
2
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılamada dikkat edilmesi gereken ilkeler
|
|
3
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama yöntemleri
|
|
4
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama teknikleri
|
|
5
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama yöntem ve teknik örnekleri
|
|
6
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama sonuçlarının değerlendirilmesi ve raporlaştırılması
|
|
7
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama sonuçlarına göre yönlendirme, yerleştirme ve izleme
|
|
8
|
Dünyada veTürkiyede yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma
|
|
9
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama uygulama örnekleri
|
|
10
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama uygulama örnekleri izleme
|
|
11
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama uygulama çalışmaları
|
|
12
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama uygulama çalışmaları
|
|
13
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama uygulama çalışmalarını değerlendirme
|
|
14
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılama uygulama çalışmalarını değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Özsoy, Y., Özyürek, M., Eripek, S. 2001.Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara.
Warner,L. ,Lynch, S.A. 2008. Preschool Classroom Management. Gryphon House, Beltsville.
|
Yardımcı Kitap
|
Özgüven. İ. 2007. Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ile ilgili kavramlar, çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri, çocukların gelişim özelliklerine uygun ölçek ve testler, gelişimsel değerlendirme ve tanımada dikkat edilecek noktalar, gelişimsel tanı ve değerlendirmenin raporlaştırılması ve çocukların yönlendirilmesi, yerleştirilmesi ve izlenmesi ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılamanın tanımı ve önemi, gelişimsel değerlendirme ve tanılamada dikkat edilmesi gereken ilkeler, gelişimsel değerlendirme ve tanılama yöntemleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama teknikleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama yöntem ve teknik örnekleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama sonuçlarının değerlendirilmesi ve raporlaştırılması, gelişimsel değerlendirme ve tanılama sonuçlarına göre yönlendirme, yerleştirme ve izleme, dünyada veTürkiyede yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
5
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
5
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
5
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
5
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
4
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
5
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
5
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
3
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
2
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
3
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
-
|