Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özsoy, Y., Özyürek, M., Eripek, S. 2001.Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ile ilgili kavramlar, çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri, çocukların gelişim özelliklerine uygun ölçek ve testler, gelişimsel değerlendirme ve tanımada dikkat edilecek noktalar, gelişimsel tanı ve değerlendirmenin raporlaştırılması ve çocukların yönlendirilmesi, yerleştirilmesi ve izlenmesi ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimsel değerlendirme ve tanılamanın tanımı ve önemi, gelişimsel değerlendirme ve tanılamada dikkat edilmesi gereken ilkeler, gelişimsel değerlendirme ve tanılama yöntemleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama teknikleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama yöntem ve teknik örnekleri, gelişimsel değerlendirme ve tanılama sonuçlarının değerlendirilmesi ve raporlaştırılması, gelişimsel değerlendirme ve tanılama sonuçlarına göre yönlendirme, yerleştirme ve izleme, dünyada veTürkiyede yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma.
|