Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanat ile ilgili kavramları
|
|
2
|
Çocuk gelişimi ve eğitiminde resmin yeri ve önemi
|
|
3
|
Gelişim alanları ile resmin ilişkisi
|
|
4
|
Çocuk resmine ilişkin görüşler
|
|
5
|
Çocuk resimlerinin aşamaları ve özellikleri
|
|
6
|
Çocuğun resim etkinliğinde geçirdiği aşamalar
|
|
7
|
Çocuk resminin özellikleri
|
|
8
|
Çocuk resimlerini etkileyen etmenler
|
|
9
|
Çocuk resimlerinde işlenen konular
|
|
10
|
Çocuk resimlerinin değerlendirilmesi
|
|
11
|
Erken çocukluk eğitiminde resmin önemi
|
|
12
|
Resim- drama ilişkisi
|
|
13
|
Resim- sanat ilişkisi
|
|
14
|
Aileler ve öğretmenlerin çocukların resim becerilerini desteklemesi
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Abacı, O. 2000. Okulöncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
Yavuzer H. 1997. Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Aral, N. ve Can Yaşar, M. 2009. Sanat Eğitimi. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), s. 203-306. Kriter Yayınları, İstanbul.
Artut, K. 2001. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Çocuk gelişimi ve eğitiminde resmin yeri ve önemi, çocuklarda çizgi gelişim evreleri, çocuk resimlerinin özellikleri, çocuk resimlerini etkileyen etmenler, çocuklar arasında resim çiziminde görülen bireysel farklılıklar, gelişim alanları ile resmin ilişkisi, resim-sanat ilişkisi, resim-yaratıcılık ilişkisi, resim drama ilişkisi, resim müze ilişkisi, resim becerilerinin desteklenmesi konuları ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sanat ile ilgili kavramları, çocuk gelişimi ve eğitiminde resmin yeri ve önemi, gelişim alanları ile resmin ilişkisi, çocuk resmine ilişkin görüşler, çocuk resimlerinin aşamaları ve özellikleri, çocuğun resim etkinliğinde geçirdiği aşamalar, çocuk resminin özellikleri, çocuk resimlerini etkileyen etmenler, çocuk resimlerinde işlenen konular, çocuk resimlerinin değerlendirilmesi, erken çocukluk eğitiminde resmin önemi, resim- drama ilişkisi, resim- sanat ilişkisi, aileler ve öğretmenlerin çocukların resim ebecerilerini desteklemesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
-
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
2
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
4
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
3
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
3
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
3
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
3
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
-
|