Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hastanede yatan çocuklar, temel kavramlar
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Hastane, hastane bölümleri
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Hastalığa sahip çocukların özellikleri
|
K2, Bölüm 1
|
4
|
Hastanede çocuk-aile-sağlık personeli etkileşimi
|
K2, Bölüm 5
|
5
|
Hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemler
|
K2, Bölüm 6
|
6
|
Çocukların gelişim özelliklerine ve hastalık özelliklerine göre hastane ortamın hazırlanması
|
K2, Bölüm 7
|
7
|
Hasta çocuklarda karşılaşılan sorunlar
|
K3, s. 125-130.
|
8
|
Hasta çocukların ailelerine yönelik rehberlik
|
K2, Bölüm 8
|
9
|
Hasta çocukları hastane ortamında izleme
|
K2, Bölüm 9
|
10
|
Hastane okulları
|
K2, Bölüm 7
|
11
|
Hastane Oyun odaları
|
K2, Bölüm 7
|
12
|
Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk
|
K2, Bölüm 11
|
13
|
Çocuğun hastaneden eve dönüşü
|
K2, Bölüm 10
|
14
|
Nadir hastalığı olan çocuk
|
K1, Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ay Akça F., ve ark. Temel Hemşirelik, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar, Ed.: Fatma Akça Ay, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007.
K2. Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Ed.: Pınar Bayhan, İsmihan Artan, Hedef Yayınevi,2020, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hastanede yatan çocukların özellikleri ve ruhsal durumları, çocuk-aile-sağlık personeli etkileşimi, çocukları hastane yaşantısına hazırlama ve bu konuda ailelere rehberlik etme, hastanede çocuklara yönelik eğitim programları hazırlama ve uygulama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Hastanede yatan çocukların tanımı ve sınıflandırılması, akut ve kronik hastalığa sahip çocukların özellikleri, akut ve kronik hastalığa sahip çocukların özellikleri, hastanede çocuk-aile-sağlık personeli etkileşimi, hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemler, çocukların gelişim özelliklerine ve hastalık özelliklerine göre hastane ortamın hazırlanması, hasta çocuklarda karşılaşılan sorunlar, hasta çocukların ailelerine yönelik rehberlik çalışmaları, hasta çocukları hastane ortamında izleme, hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programları, hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim program örnekleri, hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programlarının planlanması, hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programlarının planlanması ve uygulama, hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programlarının değerlendirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
-
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
-
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
4
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
4
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
4
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
4
|