Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
|
2
|
Özel gereksinimli çocukları tanılama ve değerlendirme
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
|
3
|
Özel gereksinimli çocukların ihtiyaçları ve özellikleri
|
K1, Bölüm 2
K2, Bölüm 2
|
4
|
Eğitim ortamlarının düzenlenmesi
|
K1, Bölüm 2
K2, Bölüm 2
|
5
|
Bireyselleştirilmiş eğitim programı
|
K1, Bölüm 3
K2, Bölüm 3
|
6
|
Bireysel ve grup eğitim programının başarısında etkili olan faktörler ve kaynaştırma eğitimi
|
K1, Bölüm 3
K2, Bölüm 3
|
7
|
Ailelere yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri
|
K1, Bölüm 4
K2, Bölüm 4
|
8
|
Eğitim ortamlarında farklı engel grubundaki çocuklar
|
K1, Bölüm 4
K2, Bölüm 4
|
9
|
Farklı engel grubundaki çocukların eğitim ortamlarında gözleme
|
K1, Bölüm 5
K2, Bölüm 5
|
10
|
Bireyselleştirilmiş eğitim program örnekleri
|
K1, Bölüm 5
K2, Bölüm 5
|
11
|
Bireyselleştirilmiş eğitim program örnekleri hazırlama
|
K1, Bölüm 6
K2, Bölüm 6
|
12
|
Bireyselleştirilmiş eğitim program örnekleri uygulama
|
K1, Bölüm 6
K2, Bölüm 6
|
13
|
Grup eğitim program örnekleri hazırlama
|
K1, Bölüm 6
K2, Bölüm 6
|
14
|
Grup eğitim program örnekleri uygulama
|
K1, Bölüm 6
K2, Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ataman, A.(Edit.) 2003. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
K2. Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel eğitime Giriş. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Özel eğitimin ilkeleri, engelli bireylerde tanılama ve değerlendirme, özel gereksinimli çocukların ihtiyaçları, özel gereksinimli çocuklar için program geliştirme, program hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler, bireyselleştirilmiş eğitim programı, bireyselleştirilmiş eğitim programının öğeleri, bireyselleştirilmiş ve grup eğitim programı hazırlama ve uygulama ve kaynaştırma uygulamaları konuları ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel gereksinimli çocukları tanılama ve değerlendirme, özel gereksinimli çocukların ihtiyaçları ve özellikleri, eğitim ortamlarının düzenlenmesi, bireyselleştirilmiş eğitim programı, bireysel ve grup eğitim programının başarısında etkili olan faktörler ve kaynaştırma eğitimi, ailelere yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri, farklı engel grubundaki çocukların eğitim ortamlarında gözleme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
-
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
5
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
5
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
-
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
-
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
-
|