ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Gereksinimli Çocuklara Yönelik Eğitim Programları ÇG519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel eğitimin amaç ve ilkelerini sıralar.
    2-Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanlarını tartışır.
    3-Özel gereksinimli çocukların gelişimsel tanılama sürecini açıklar.
    4-Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelere yönelik eğitim programları geliştirir
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ataman, A.(Edit.) 2003. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. K2. Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel eğitime Giriş. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Özel eğitimin ilkeleri, engelli bireylerde tanılama ve değerlendirme, özel gereksinimli çocukların ihtiyaçları, özel gereksinimli çocuklar için program geliştirme, program hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler, bireyselleştirilmiş eğitim programı, bireyselleştirilmiş eğitim programının öğeleri, bireyselleştirilmiş ve grup eğitim programı hazırlama ve uygulama ve kaynaştırma uygulamaları konuları ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel gereksinimli çocukları tanılama ve değerlendirme, özel gereksinimli çocukların ihtiyaçları ve özellikleri, eğitim ortamlarının düzenlenmesi, bireyselleştirilmiş eğitim programı, bireysel ve grup eğitim programının başarısında etkili olan faktörler ve kaynaştırma eğitimi, ailelere yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri, farklı engel grubundaki çocukların eğitim ortamlarında gözleme
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster