Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel Bilgilendirme Toplantısı
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 1
|
2
|
Konunun Seçimi ve Tartışılması 1
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 2
|
3
|
Konunun Seçimi ve Tartışılması 2
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 3
|
4
|
Konunun Seçimi ve Tartışılması 3
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 4
|
5
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 1
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 5
|
6
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 2
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 6
|
7
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 3
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 7
|
8
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 4
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 8
|
9
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 5
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 9
|
10
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 6
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 10
|
11
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 7
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 11
|
12
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 8
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 12
|
13
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 9
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 13
|
14
|
Konunun Araştırılması ve Tartışılması 10
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb. yayınlar 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Güzin Yasemin Tunçay 2-)Doçent Dr. Nazan Kaytez 3-)Doçent Dr. Gül Kadan 4-)Doçent Dr. Nihan Feyman Gök
|
Ders Yardımcıları
|
Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
|
Kaynaklar
|
Seçilen konu ile ilgili kitap, makale, bildiri, tez, vb yayınlar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
4
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
4
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
3
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
4
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
4
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
4
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
4
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
5
|