Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi 1
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 1
|
2
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi 2
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 2
|
3
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi 3
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 3
|
4
|
Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 4
|
5
|
Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması 1
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 5
|
6
|
Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması 2
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 6
|
7
|
Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması 3
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 7
|
8
|
Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 1
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 8
|
9
|
Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 2
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 9
|
10
|
Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 3
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 10
|
11
|
Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 4
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 11
|
12
|
Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 5
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 12
|
13
|
Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 6
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 13
|
14
|
Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması
|
Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Güzin Yasemin Tunçay 2-)Doçent Dr. Nazan Kaytez 3-)Doçent Dr. Nihan Feyman Gök
|
Ders Yardımcıları
|
Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
|
Kaynaklar
|
Konuyla ilgili ulusal ve uluslararası tez, kitap ve makaleler
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
5
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
-
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
5
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
5
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
4
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
4
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
5
|