ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite ÇG520 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Erken çocukluk eğitiminde kalite ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Kalitenin yapısal ve işlevsel boyutlarını açıklar.
    3-Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk eğitiminde kalite uygulamalarını açıklar.
    4-Erken çocukluk eğitim kurumlarında kalite sürecini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk odağında erken çocukluk eğitimi K1, Bölüm 1, Sayfa 4-18
    2 Eğitimde kalite kavramı ve kalitenin boyutları K1, Bölüm 1, Sayfa 19-22
    3 Erken çocukluk eğitim kurumlarına yönelik kalite perspektifleri K1, Bölüm 1, Sayfa 22-25
    4 Kültür ve kalite ilişkisi K1, Bölüm 6, 172-202
    5 Program K1, Bölüm 10, Sayfa 310-337
    6 Gelişimsel olarak uygunluk yaklaşımı K1, Bölüm 3, Sayfa 72-95
    7 Aile ve kalite süreçleri K1, Bölüm 7, Sayfa, 204-231
    8 Kalitenin değerlendirilmesi K1, Bölüm 11, Sayfa 348
    9 Öğretmen yeterlikleri K1, Bölüm 16, Sayfa 510-527
    10 MEB Kurum Standartları Modülü K3. Link
    11 Kalite ölçme araçlarından örnekler-1 K2. Sayfa 1-104
    12 Kalite ölçme araçlarından örnekler-2 K4. Link
    13 Kalite araştırmalarının incelenmesi K6. Öğretim Üyesinin Ders Notları
    14 Uluslararası kuruluşların erken çocukluk eğitiminde kalite raporlarının incelenmesi K5. Link
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sue Bredekamp. (2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar (Ed. Hatice Zeynep İnan, Taşkın İnan), Ankara: Nobel Yayınları. K2. Harms, T, Clifford,R.M., Cryer, D. (1998). Early childhood environment rating scale New York: Teachers College Press. K3. Link : http://tegm.meb.gov.tr/www/8220okul-oncesi-egitim-ve-ilkogretim-kurumlari-standartlari-kilavuz-kitabi8221-ve-8220okul-oncesi-egitim-ve-ilkogretim-kurumlari-standartlari-veri-girisi-rehber-kitabi8221-yayimlanmistir/icerik/263 K4. Link : CLASS sınıf kalite ölçüm aracı https://eclkc.ohs.acf.hhs.gov/designation-renewal-system/article/use-classroom-assessment-scoring-system-class-head-start#:~:text=The%20Classroom%20Assessment%20Scoring%20System,in%20center%2Dbased%20preschool%20classrooms. K5. Link OECD Raporu: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/eba0711e-en.pdf?expires=1641042702&id=id&accname=guest&checksum=1260DF0BD24AFD8B9A7722DBC9ECC187 K6. Öğretim Üyesinin Ders Notları
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında erken çocukluk eğitiminde kalite kavramı, kalitenin yapısal ve işlevsel boyutları, kurumsal kalite standartları, Türkiye`den ve dünyadan örneklerle erken çocukluk eğitiminde kalite ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Çocuk odağında erken çocukluk eğitimi, Eğitimde kalite kavramı ve kalitenin boyutları, Erken çocukluk eğitim kurumlarına yönelik kalite perspektifleri, Kültür ve kalite ilişkisi, Program, Gelişimsel olarak uygunluk yaklaşımı, Aile ve kalite süreçleri, Kalitenin değerlendirilmesi, Öğretmen yeterlikleri, MEB Kurum Standartları Modülü, Kalite ölçme araçlarından örnekler, Kalite araştırmalarının incelenmesi ve Uluslararası kuruluşların erken çocukluk eğitiminde kalite raporlarının incelenmesinden oluşmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. 2
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. 1
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. 1
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. 5
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. 5
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. 5
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. 5
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. 2
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. 5
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 5
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 5
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster