Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk odağında erken çocukluk eğitimi
|
K1, Bölüm 1, Sayfa 4-18
|
2
|
Eğitimde kalite kavramı ve kalitenin boyutları
|
K1, Bölüm 1, Sayfa 19-22
|
3
|
Erken çocukluk eğitim kurumlarına yönelik kalite perspektifleri
|
K1, Bölüm 1, Sayfa 22-25
|
4
|
Kültür ve kalite ilişkisi
|
K1, Bölüm 6, 172-202
|
5
|
Program
|
K1, Bölüm 10, Sayfa 310-337
|
6
|
Gelişimsel olarak uygunluk yaklaşımı
|
K1, Bölüm 3, Sayfa 72-95
|
7
|
Aile ve kalite süreçleri
|
K1, Bölüm 7, Sayfa, 204-231
|
8
|
Kalitenin değerlendirilmesi
|
K1, Bölüm 11, Sayfa 348
|
9
|
Öğretmen yeterlikleri
|
K1, Bölüm 16, Sayfa 510-527
|
10
|
MEB Kurum Standartları Modülü
|
K3. Link
|
11
|
Kalite ölçme araçlarından örnekler-1
|
K2. Sayfa 1-104
|
12
|
Kalite ölçme araçlarından örnekler-2
|
K4. Link
|
13
|
Kalite araştırmalarının incelenmesi
|
K6. Öğretim Üyesinin Ders Notları
|
14
|
Uluslararası kuruluşların erken çocukluk eğitiminde kalite raporlarının incelenmesi
|
K5. Link
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sue Bredekamp. (2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar (Ed. Hatice Zeynep İnan, Taşkın İnan), Ankara: Nobel Yayınları.
K2. Harms, T, Clifford,R.M., Cryer, D. (1998). Early childhood environment rating scale New York: Teachers College Press.
K3. Link : http://tegm.meb.gov.tr/www/8220okul-oncesi-egitim-ve-ilkogretim-kurumlari-standartlari-kilavuz-kitabi8221-ve-8220okul-oncesi-egitim-ve-ilkogretim-kurumlari-standartlari-veri-girisi-rehber-kitabi8221-yayimlanmistir/icerik/263
K4. Link : CLASS sınıf kalite ölçüm aracı https://eclkc.ohs.acf.hhs.gov/designation-renewal-system/article/use-classroom-assessment-scoring-system-class-head-start#:~:text=The%20Classroom%20Assessment%20Scoring%20System,in%20center%2Dbased%20preschool%20classrooms.
K5. Link OECD Raporu: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/eba0711e-en.pdf?expires=1641042702&id=id&accname=guest&checksum=1260DF0BD24AFD8B9A7722DBC9ECC187
K6. Öğretim Üyesinin Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında erken çocukluk eğitiminde kalite kavramı, kalitenin yapısal ve işlevsel boyutları, kurumsal kalite standartları, Türkiye`den ve dünyadan örneklerle erken çocukluk eğitiminde kalite ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk odağında erken çocukluk eğitimi, Eğitimde kalite kavramı ve kalitenin boyutları, Erken çocukluk eğitim kurumlarına yönelik kalite perspektifleri, Kültür ve kalite ilişkisi, Program, Gelişimsel olarak uygunluk yaklaşımı, Aile ve kalite süreçleri, Kalitenin değerlendirilmesi, Öğretmen yeterlikleri, MEB Kurum Standartları Modülü, Kalite ölçme araçlarından örnekler, Kalite araştırmalarının incelenmesi ve Uluslararası kuruluşların erken çocukluk eğitiminde kalite raporlarının incelenmesinden oluşmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
5
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
2
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
1
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
1
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
5
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
5
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
5
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
2
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
5
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
5
|